امضای قرارداد مستقیم با 37 هزار نفر نیروی پیمانکاری در صنعت نفت

شانا _ گروه نفت: معاون منابع انسانی و مدیریت وزیر نفت گفت: 43 هزار و 192 نفر از نیروهای پیمانکاری شاغل در صنعت نفت، شرایط لازم را برای عقد قرارداد مستقیم دارند که تا کنون 36 هزار و 798 نفر از آنان از "پیمانکاری" به "قراردادی" تبدیل وضعیت شده اند.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر کریم سلحشور در نشست تخصصی تبیین مطالبات ولی امر مسلمین از بخش های مختلف صنعت نفت گفت: این مهم یکی از اقدام های بزرگی است که با هدف ساماندهی وضعیت استخدامی نیروهای پیمانکار شاغل در فعالیت‌های اصلی - تخصصی صنعت نفت انجام شد.

وی با بیان این که دو هزار و 200 نوع پیمان در صنعت نفت موجود است، افزود: بیش از 160 هزار نیروی پیمانکاری در صنعت نفت فعالیت می کنند که در قیاس با دیگر دستگاه ها و سازمان های کشور، آمار بسیار زیادی است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: حدود 15 تا 20 پیمان استاندارد در صنعت نفت طراحی شده است که فعالیت های قابل برون سپاری در قالب این قراردادها انجام می شود.

تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر استفاده بهینه از توانمندی نیروی انسانی در صنعت نفت

سلحشور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره صنعت نفت گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در بازدید از پژوهشگاه صنعت نفت تاکید کردند: "صنعت نفت در شرایط حساس کنونی برای مقابله با تحریم های فزاینده و مدیریت هوشمند این چالش ها و عبور از شرایط تهدید کننده و محدودیت ساز محیط داخل یا خارج از صنعت نفت، لازم است روی تنها منبع استراتژیک یعنی نیروی انسانی و به ویژه جوانان  سرمایه گذاری کند".

معاون منابع انسانی و مدیریت وزیر نفت با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری بر جلوگیری از هدر رفت ثروت بزرگ منابع انسانی گفت: توجه ویژه مسئولان صنعت نفت به سرمایه های انسانی با استعداد، علاقه مند، دارای توان کار به ویژه نخبگان، جذب و به کارگیری راهکارهای مناسب برای نگهداشت و توانمندسازی آنان از دیگر خواسته های مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان صنعت نفت بود.

تدوین و ابلاغ نظام جامع سازماندهی و ارزیابی مشاغل صنعت نفت

معاون وزیر نفت در تشریح جهت گیری های حوزه منابع انسانی صنعت نفت برای تحقق آرمان های مقام معظم رهبری تصریح کرد: تدوین و ابلاغ نظام جامع سازماندهی و ارزیابی مشاغل صنعت نفت، از اقدام های مهمی است که برای نخستین بار در این صنعت انجام شد.

وی دانش محور بودن سازمان برای ایجاد زیرساخت ها با هدف تغییر وضعیت از صادرات نفت و گاز به صادرات خدمات فنی و مهندسی، ارتقای سطح علمی کارکنان، منطقی سازی شرایط  استخدام و جلوگیری از سلیقه محور شدن سازمان ها را از اهداف اجرای این نظام جامع در صنعت نفت اعلام کرد.

سلحشور اجرای این طرح درسطح 3300 شرکت نفتی بزرگ دنیا را قابل توجه اعلام و تصریح کرد: با اجرای نظام جامع سازماندهی و ارزیابی مشاغل صنعت نفت، از بسیاری اعمال نظرهای شخصی در نظام سازمانی جلوگیری و نظامی یکپارچه ایجاد می شود.

وی افزود: در این رویکرد علاوه بر آن که دقت و سرعت ارزیابی مشاغل بهبود می یابد، بستر سیستمی و یکپارچه برای مقایسه، بازنگری و پاسخگویی در قبال ارزش شغل های تعیین شده، فراهم می شود.

این مقام مسئول گفت: با ایجاد بانک اطلاعاتی، شاخص های شغلی و اتصال آن به بانک اطلاعاتی سیستم های پرسنلی و اطلاعات سیستم های سازمانی، زمینه بررسی های سازمانی ارزیابی مشاغل و تحلیل های کارشناسی بسیار ساده تر خواهد بود.

سلحشور گفت: با توجه به محدودیت فعالیت بانوان در برخی بخش های عملیاتی صنعت نفت، سمت هایی که متناسب با شرایط بانوان شاغل در صنعت نفت است، مشخص و در سیستم جامع منابع انسانی وارد شده است تا با استفاده از این روش بتوانیم نیروهای زبده و ماهر را از میان بانوان برای مشاغل مورد نظر در نظر بگیریم.

وی از مشخص شدن سمت های معلول پذیر در صنعت نفت برای نخستین بار خبر داد و افزود: تعیین این سمت ها در مرحله نهایی قرار دارد تا معلولانی که در برخی مواقع دارای هوش و استعدادی بالاتر از انسان های معمولی هستند، در سمت های مشخص شده به کارگرفته شوند.

معاون وزیر نفت از تدوین آیین نامه دورکاری در صنعت نفت خبر داد و افزود: آیین نامه اجرای این طرح به زودی ابلاغ می شود، ضمن آن که شرایط دورکاری ویژه مشاغل دانش بنیان و پروژه محوری است که نیازمند مکان خاص اداری نباشد.

کد خبر 198114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =