شانا_گروه نفت: نماینده وزیر در هیات مرکزی گزینش وزارت نفت از آغاز برنامه های تخصصی این هیات برای کوتاه شدن زمان فرایند تبدیل وضیعت کارکنان و متقاضیان ورود به سازمان خبر داد.

 محمد ابوالحسنی در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار شانا، از برنامه ریزی های جدید هیات مرکزی گزینش وزارت نفت برای  تسهیل فرایند تبدیل وضعیت کارکنان،جذب کارکنان تازه استخدام و  آخرین تصمیمات اتخاذ شده در هسته های گزینش تابعه  این هیات  به منظور انسجام و سرعت بخشی به گزینش منابع انسانی خبر داد.

نماینده وزیر نفت در هیات مرکزی گزینش وزارت نفت با بر شمردن اقدامات دارای اولویت این هیات در بخش گزینش منابع انسانی گفت: در سازمان ها ، منابع انسانی جزو منابع حیاتی و اثرگذار محسوب می شود و کارکنان هستند که به تحقق یافتن ماموریت های هر سازمان انسجام می بخشند.

دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت نفت درباره رابطه گزینش صحیح نیروی انسانی با موفقیت سازمان ها گفت: در دنیای امروز هنگامی که ساختار و تشکیلات سازمان های موفق مورد مطالعه قرار می گیرد نقش منابع انسانی با انگیزه و کارآفرین مشهود است که این موقعیت سازمانی با انتخاب های صحیح و تخصصی افراد برای شرح وظایف معین حاصل می شود.

وی در همین رابطه ادامه داد: از این جهت با گذشت زمان و پیشرفت در علوم مختلف به خصوص در حوزه اجتماعی و ارتباطات انسانی و شناخت بیشتر منابع انسانی برای صاحب نظران، نقش های نوینی از منابع انسانی در سازمان ها یافت می شود، به همین سبب امروزه ارتقا و رفاه همه جانبه کارکنان به منظور کارآفرینی، ایده پردازی و آینده پژوهی آنان از اولویت های جذب وزارت نفت است.

دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت نفت در بخش دیگر سخن خود به فرایند گزینش افراد متقاضی برای شروع به کار در صنعت نفت پرداخت و بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره گزینش را یادآوری کرد و افزود: معظم له در باب اهمیت گزینش اصلح می فرمایند: رد یک صالح به قدر جذب ناصالح سنگین است شاید هم سنگین تر.

دکتر ابوالحسنی مدخل ورودی نیروی انسانی صالح، کارآمد و اثربخش به سازمان ها به خصوص صنعت نفت را گزینش دانست.

نماینده وزیر نفت در هیات مرکزی گزینش درباره فرایند گزینش گفت : هسته های گزینش با مراحل تخصصی معین و تعریف شده افراد متقاضی ورود به سازمان را که از سوی اداره تامین نیرو به گزینش معرفی می شوند را شناسایی و سپس به منظور به کارگیری در سازمان صلاحیت آنان را بررسی می کند.

این مقام مسئول به مراحل بعد از گزینش افراد برای سازمانها هم اشاره کرد و گفت: متقاضیان پس از به کارگیری در هر سازمان دولتی با گزینش سازمان خود ارتباط خواهند داشت و طبیعتا وزارت نفت هم از این قاعده مستثنی نیست.

ابوالحسنی درباره تعامل شاغلین با گزینش افزود: افراد شاغل هم در صورتی که کاندید انتخاب در سمت های حساس، متقاضی بورس تحصیلی و ماموریت های خارج از کشور و دیگر موضوعات این گونه  باشند با نظر و صلاحدید هیات مرکزی گزینش مراحل مربوطه را طی می کنند.


آغاز انسجام بخشی فرایند گزینش در نفت

نماینده وزیر نفت در هیات مرکزی گزینش وزارت نفت درباره اولویت های خود در این هیات هم سخن گفت و افزود: طی سه ماه گذشته نشست هایی با مدیران عامل چهار شرکت اصلی و دیگر مدیران مرتبط با این حوزه و هم چنین مسئولین هسته های گزینش تابعه برگزار شد که خوشبختانه ارتباط دوسویه با سازمان های تابعه وزارت نفت ایجاد شده است و این ارتباط با هدف ایجاد وحدت رویه در گزینش صنعت نفت طرح ریزی شده است.

ابوالحسنی / حراست نفت 4

 ابوالحسنی ایجاد وحدت رویه و همدلی بین هسته های گزینش و گزینشگران را از دیگر اهداف هیات مرکزی عنوان کرد و افزود: وحدت و انسجام در رویه در همه  سطوح گزینش از برنامه های اولویت دار همکاران در هیات مرکزی گزینش وزارت نفت و هسته های تابعه است.


برنامه ریزی تخصصی گزینش

دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت نفت در این گفت و گو موضوع تبدیل وضعیت کارکنان صنعت نفت را هم از یاد نبرد و در این رابطه به حجم بالای کار گزینش در صنعت نفت کشور اشاره کرد و افزود: راهبردی بودن صنعت نفت برای کشور و حجم بالای متقاضیان، دو مقوله مهم مورد توجه هسته های گزینش است.

وی تاکید کرد: این دو مقوله نیازمند برنامه ریزی استراتژیک و بلند مدت است.

 ابوالحسنی الزام دولت مبنی بر تعیین تکلیف نیروی های پیمانکاری را بیان کرد و گفت : بنا بر الزام دولت ما باید کارکنان پیمانکاری که اغلب آنها در مناطق عملیاتی هستند را تعیین تکلیف نمائیم.

نماینده وزیر نفت در هیات مرکزی گزینش در ادامه گفت: بیست و دو هزار نفر از کارکنان تبدیل وضعیت شده اند که این موضوع می تواند از مولفه هایی باشد که در منابع انسانی واقع در مناطق عملیاتی انگیزش و روحیه کار آفرینی ایجاد کند.

بیش از چهل هزار نفر دیگر تبدیل وضعیت می شوند

ابوالحسنی  هم چنین از موضوع در دستور کار قرار گرفتن تبدیل وضعیت بیش از چهل هزار نفر از کارکنان صنعت نفت در هسته های گزینش بر اساس بخشنامه دولت به وزارتخانه ها خبر داد و گفت: این برنامه بر اساس قاعده اما با شتاب در حال انجام است.

این مقام مسئول در تشریح نحوه ارتباط تامین نیروی انسانی شرکت های اصلی با هسته های گزینش، گفت:اداره تامین نیروی انسانی مجوزهای استخدامی را به صورت نوبتی در اختیار هسته های گزینش قرار می دهد و برابر فهرست اعلامی , افراد تعیین صلاحیت می شوند.

فرایند گزینش دیگر زمان بر نیست

دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت نفت موضوع تبدیل وضعیت کارکنان را حائز اهمیت دانست و از تدابیر تخصصی و نوین هیات مرکزی گزینش برای انجام این امر خبر داد و افزود: برای آنکه حجم بالای کار را پاسخگو باشیم نشست های تخصصی گزینش وزارت نفت را با حضور مدیران هسته های گزینش فعال کردیم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی تخصصی برای کوتاه کردن زمان فرایند گزینش نیروی های انسانی در صف تبدیل وضعیت را در دستور کار نشست ها قرار داده ایم، این برنامه ریزی به گونه ای خواهد بود که به کیفیت کار آسیبی وارد نخواهد کرد در حالی که سرعت کار فرایند گزینش افزایش می یابد.

 وی تاکید کرد: معتقد هستیم این پاسخگویی سریع و تخصصی علاوه بر آنکه وظیفه گزینش است، به نحوی نیز تکریم متقاضی می باشد.

این مقام مسئول به نشست چندی پیش خود با مهندس رستم قاسمی وزیر نفت اشاره کرد و از استقبال وی از برنامه ریزی تخصصی گزینش به منظور کوتاه شدن زمان گزینش خبر داد.

دکتر ابوالحسنی در بخش پایانی گفت و گوی خود برنامه ریزی های صورت گرفته و ظرفیت های ایجاد شده را بستر مناسبی برای پاسخگو بودن به حجم بالای نیروی های تبدیل وضعیت دانست.

وی از تعامل معاونت نیروی انسانی وزارت نفت با هیات مرکزی گزینش وزارت نفت هم قدردانی کرد و افزود: هیات مرکزی گزینش گزارش های فنی خود را به صورت منظم به مقام عالی وزارت نفت و هیات عالی گزینش کشور ارسال می کند.

کد خبر 198820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =