70 پروژه مدیریت بحران در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در دست اجراست

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بر ضرورت آماده باش صنعت نفت در شرایط بحرانی و حوادث تاکید کرد و گفت: نزدیک به 70 پروژه مدیریت بحران در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر محمدجواد کیان صبح امروز (چهارشنبه 6 دی) در نخستین همایش مدیریت سلامت در بحران و حوادث صنعت نفت اظهارکرد: توسعه فضای فیزیکی و بازسازی اورژانس ها، برنامه ریزی برای استقرار اورژانس فراگیر در کشور، برگزاری 30 مانور مشترک و تهیه اسناد خرید 6 فروند شناور با امکانات کامل بیمارستانی در مناطق عملیاتی از جمله این پروژه هاست.

وی افزود: استقرار سیستم تریاژ و خدمات اورژانس تخصصی برای مصدومان سوختگی، استاندارد کردن مرکز بیمارستانی برای ارائه خدمات فوریت های سوختگی، تشکیل تیم های اعزام سریع برای خدمات پزشکی در مناطق عملیاتی آسیب دیده و تنظیم تفاهم نامه همکاری با شرکت های نفتی و سازمان های مرتبط، از دیگر پروژه های مدیریت بحران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است.

کیان همچنین از برگزاری 15 جلسه مدیریت بحران و تصویب 100 مصوبه برای اجرای پروژه های مختلف در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خبر داد و افزود: یکی دیگر از اقدام های برجسته این سازمان برای آمادگی در شرایط بحران، تهیه و تصویب نظامنامه مدیریت بحران است.

وی با بیان این که بیشترین تاسیسات نفتی در نقاط حادثه خیز کشور واقع شده است، گفت: بحث مدیریت بحران و مقابله با حوادث، از ضرورت های امروز صنعت نفت است.

به گفته کیان، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برای مقابله با بلایا و حوادث انسجام عملیاتی در جهت ارتقای کیفی خدمات و افزایش آمادگی برای کاهش آسیب پذیری بیمارستان ها در شرایط بحرانی را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان این که بحران از مسائل نیازمند توجه ویژه است، تاکید کرد: سالانه نزدیک به یک ششم از مردم دنیا گرفتار بلایای طبیعی هستند؛ به این ترتیب کشور ما از این قاعده مستثنی نیست.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با یادآوری این که ایران دهمین کشور بلاخیز در جهان و چهارمین در آسیاست و در 90 درصد مساحت کشور، امکان وقوع زلزله وجود دارد، افزود: به طور متوسط هر 10 سال یک بار یک زلزله بزرگ در کشور اتفاق می افتد؛ از این رو توجه به مدیریت بحران و آمادگی در این شرایط از ضرورت هاست.

کد خبر 199398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =