برگزاری آزمون استخدامی سال 91 در بهمن ماه

شانا _ گروه نفت: معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزیر نفت از برگزاری آزمون استخدامی سال 91 در بهمن امسال خبر داد و افزود: امسال برای 2 هزار و 676 نفر مجوز استخدام کسب شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، کریم سلحشور در پنجمین نشست تخصصی بررسی راهکارهای افزایش راندمان حفاری گفت: به درخواست شرکت ملی حفاری و برای راه‌اندازی 22 دستگاه حفاری جدید برنامه شده است در قالب مجوزهای استخدامی امسال 835 نفر در صنعت حفاری جذب شوند.

وی افزود: در ساختار ارکان ثالث نیز برای راه‌اندازی این تعداد دستگاه حفاری، جذب هزار و 566 نفر با مهارت‌ها و تخصص‌های لازم پیش‌بینی شده است.

سلحشور تعداد نیروهای شاغل در شرکت ملی حفاری را 6 هزار و 790 نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین نیروی جذب شده در این شرکت در مقطع لیسانس بوده است.

وی سختی کار در صنعت حفاری را یکی از چالش‌های کار در این صنعت دانست و تاکید کرد: به دلیل سختی کار شاهد ریزش نیروی انسانی در این صنعت هستیم.

سلحشور ادامه داد: کار اقماری، عدم تامین به موقع نیروی انسانی به دلیل فرآیند طولانی جذب، عدم علاقه نیروی غیر بومی به کار در مناطق کمترتوسعه یافته و توسعه نیافته، جاذبه کاذب ایجاد شده در کشورهای همسایه و کمبود نیروی متخصص به دلیل عدم استمرار در سیستم جذب نیرو از دیگر چالش‌های صنعت حفاری در کشور است.

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزیر نفت درباره راهکارهای برون رفت از این چالش‌ اظهار کرد: به کارگیری نیروی‌های بومی، کاهش سن بازنشستگی به دلیل وجود فرسودگی‌های بالای شغلی و بازنگری در حقوق و مزایا از جمله این راهکارهاست.

به گفته او روند جذب و استخدام نیروهای بومی بیش از گذشته در برنامه‌های وزارت نفت قرار گرفته است به  نحوی که برنامه شده در استان‌های بوشهر و خوزستان، در مقطع کاردانی 70 درصد، در مقطع کارشناسی 60 درصد و در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر 50 درصد از نیروها بومی باشند.

سلحشور افزود: از سوی دیگر تعداد مجوزهایی که برای کار به صورت اقماری داده می‌شود، رفته رفته کاهش می‌یابد و شرکت‌ها موظف به تامین امکانات رفاهی برای کارکنان و خانواده‌های آن‌ها در مناطق عملیاتی می‌شوند.  
 

کد خبر 199612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =