نحوه استفاده از قراردادهای مشارکت در تولید در دست بررسی است

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت ملی نفت از بررسی زیرساخت های عقد قراردادهای مشارکت در تولید برای توسعه میدان های مشترک نفت و گاز خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد قلعه‌بانی عصر دیروز (یکشنبه 29 بهمن) در دومین کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری گفت: کمیته 10 نفره‌ای به دستور وزیر نفت طرح تحول نظام بالادستی صنعت نفت را پیگیری می‌کنند تا طبق قانون، توسعه میادین نفت و گاز و تولید از آن را به پیمانکاران واگذار کنیم و شرکت نفت تنها نظارت را برعهده گیرد.

وی با بیان این که برای کار اجرای طرح تحول نظام بالادستی صنعت نفت از میادین کوچک شروع شده است، افزود: با توجه به توانایی های فعلی پیمانکاران نمی توان این طرح را در حال حاضر به طور کامل عملیاتی کرد، اما با ورود پیمانکاران جدید در قالب قراردادهای بیع متقابل و EPCF توسعه میدان های کوچک تمرین‌هایی را در سال گذشته و سال جاری انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افزایش متوسط قیمت نفت در سال های گذشته گفت: این مسئله نشان می‌دهد سرمایه گذاری برای تولید از میادینی که قبلاً غیر اقتصادی بود، الان توجیه پذیر شده است.

قلعه‌بانی با اشاره به شیوه‌های جدید استخراج و تولید و توسعه میادین غیرمتعارف گفت: باید کشورهای صاحب منابع نفت و گاز زمان و قیمت پروژه‌های خود را اقتصادی کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: اعتقاد ما براین است که به جای فروش نفت خام باید جریان ایجاد ارزش افزوده در نفت را دنبال کنیم، چرا که تقاضای خرید فرآورده‌های نفتی بیشتر از نفت خام است.

قلعه بانی تصریح کرد: هنوز شناسایی و طبقه‌بندی اقلام مشترک و تجهیزات صنعت نفت به طور کامل انجام نشده است که در حال طراح و زیرساخت شناسایی صحیح تجهیزات هستیم.

قلعه‌بانی با بیان این که در سامانه‌ ثبت کالای صنعت نفت 2 میلیون و 500 هزار قطعه ثبت شده است که باید تجمیع و تصحیح شود، افزود: بسیاری از تجهیزات نفتی ساخت داخل از نظر کیفیت، قیمت و حتی زمان تحویل قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

وی با اشاره به پروژه‌های کوچک و متوسط صنعت نفت گفت: اجرای پرروژه‌های بزرگ در بالادست صنعت نفت به الزامات و توانایی‌های خاصی نیاز دارد که باید به این الزامات دسترسی پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر ضرورت تشکیل کنسرسیوم هایی متشکل از پیمانکاران داخلی برای انجام پروژه های بزرگ نفتی، افزود: با تشکیل کنسرسیوم های قدرتمند می توانیم در میادین داخلی با قراردادهای بیع متقابل و در میادین مشترک با قراردادهای مشارکت در تولید میادین نفت و گاز را توسعه دهیم.

کد خبر 201766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =