۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
  • کد خبر: 202732
افزایش تقاضای نفت خام چین در فوریه 2013

شانا _ گروه بین الملل: تقاضای نفت خام چین در فوریه 2013 نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی 4.9 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، تقاضای ظاهری نفت خام چین در ماه گذشته میلادی با رشد 4.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2012 توانست چهارمین رکود تقاضای نفت خود را ثبت کند، سومین رکورد تقاضای نفت چین در ماه ژانویه به ثبت رسیده بود.

بنابر محاسبات رویترز به نقل از آمارهای دولتی، چین در ماه گذشته میلادی حدود 10 میلیون و 140 هزار بشکه نفت خام مصرف کرده است.

رشد تقاضای نفت خام چین در ماه فوریه به پایین ترین حد خود از سپتامبر 2012، زمان ثبت دومین رکورد تقاضای نفت چین، رسید.

رشد تقاضای سوخت چین، دومین مصرف کننده نفت خام جهان، در سه ماه چهارم سال 2012 کند شده بود اما به دنبال تقویت شرایط اقتصادی، تقاضای نفت خام این کشور دوباره با افزایش رو به رو شده است.

اقتصاد چین در سه ماه سوم سال گذشته میلادی کند شده و این روند تا حدودی پیش بینی ها درباره شرایط تقاضای جهانی نفت خام را تحت تاثیر قرار داده بود اما اقتصاد این کشور پس از سه ماه چهارم رو به بهبود بوده است.

تقاضای ظاهری نفت خام چین ترکیبی از نفت خام پالایش شده و فرآورده های نفتی وارد شده است.

بخشی از کندی رشد تقاضای نفت خام چین در فوریه 2012 به افت واردات خالص سوخت این کشور به حدود روزانه 295 هزار بشکه مربوط می شود، به طوری که عرضه سوخت داخل از سوی شرکت های چینی از مقدار تقاضا فراتر رفت.

چنگ سیجینگ، تحلیلگر بانک بارکلیز اعلام کرد: احتمال می رود پالایشگاه های چین همچنان به صادرات بنزین و گازوئیل همچنان ادامه دهند در حالی که بازار سوخت در فصل تعطیلات سال نو چینی همچنان از لحاظ عرضه شرایط مطلوبی دارد.

مصرف نفت خام چین در ژانویه 2013 با رشد روزانه 8.6 درصدی به روزانه حدود 10 میلیون و 430 هزار بشکه رسیده بود که پس از آمارهای روزانه 10 میلیون و 900 هزار بشکه در دسامبر 2012 و 10 میلیون و 500 هزار بشکه در نوامبر 2012 بالاترین رقم به شمار می آید.

برپایه آمارهای دولت چین، تقاضای نفت خام چین در سال 2012 نسبت به سال 2011، 4.2 درصد یا روزانه 387 هزار بشکه نفت  افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود واردات خالص نفت خام چین در سال جاری با ٧,٣ درصد رشد به ٢٨٩ میلیون تن یا روزانه پنج میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه برسد.

برآوردها همچنین نشان می دهد  وابستگی چین به واردات نفت خام در سال جاری میلای ٥٨ درصد افزایش می یابد؛ آمارهای اداره کل گمرک چین حاکی از آن است که وابستگی چین به واردات نفت خام در سال ٢٠١٢، ٥٧ درصد بوده است.

چین پس از آمریکا، دومین وارد کننده بزرگ نفت خام جهان به شمار می آید.
کد خبر 202732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =