وزیر نفت هند: خط لوله صلح برای ما سودآور است

شانا _ گروه بین الملل: وزیر نفت هند ساخت خط لوله صلح را برای کشورش سودآور توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه نیشن پاکستان، ام ویرپا مویلی، وزیر نفت و گاز طبیعی هند با سودآور توصیف کردن خط لوله صلح برای کشورش گفت: به این دلیل است که هند در حال گفت وگو با تهران برای پیوستن به این پروژه است.

وی افزود: بدون تردید خط لوله صلح برای هند سودآور است.

دهلی نو به تازگی علاقه مندی خود را برای پیوستن به خط لوله صلح اعلام کرده است و در حال مذاکره با تهران و واشینگتن درباره این پروژه است.

سلمان خورشید، وزیر امور خارجه هند در سفری که جمعه گذشته (13 اردیبهشت) برای حضور در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به ایران داشت، در دیدار با علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، گفت: کشورش برای از سرگیری گفت وگوها با ایران و مشارکت در ساخت خط لوله گازی صلح علاقه مند است.

هند پیش‌تر علاقه‌مندی خود را برای مشارکت در ساخت خط لوله گازی صلح اعلام کرده بود، اما قیمت گاز و تامین امنیت مسیر این خط لوله گازی در خاک پاکستان، تنها موضوعی است که با وجود نیاز مبرم هند به انرژی، موجب تاخیر در انجام مذاکره و حضور این کشور در این پروژه گازی شده است.

دهلی نو سال ٢٠٠٧ گفت گوهای رسمی درباره خط لوله صلح را به دلیل نگرانی های امنیتی در پاکستان متوقف کرد و ایران و پاکستان توافقنامه ها درباره اجرای این پروژه گازی را به صورت دو جانبه امضا کردند.

دولت پاکستان بی اعتنا به تحریم های آمریکا علیه ایران، ٢١ اسفند ماه ١٣٩١ ساخت بخش پاکستانی خط لوله ایران-پاکستان را آغاز کرده است که با آغاز صادرات گاز ایران به پاکستان در سال ٢٠١٤ میلادی، این کشور پس از ترکیه، دومین دریافت کننده گاز طبیعی از ایران خواهد بود.

کد خبر 204078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =