پروژه صلح ، محور مذاکرات رئیس جمهوری پاکستان و سفیر ایران در پاکستان

شانا _ گروه بین الملل: رئیس جمهوری پاکستان و سفیر ایران در پاکستان درباره خط لوله صلح گفت وگو کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه بیزنس ریکوردر، علیرضا حقیقیان، سفیر ایران در پاکستان، روز گذشته (4 خرداد) با نواز شریف، رئیس جمهوری جدید پاکستان دیدار و در باره شرایط منطقه، خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان و دیگر موضوع ها  گفت و گو کردند.

در این دیدار سفیر کشورمان در پاکستان، موفقیت حزب مسلم لیگ در انتخابات پاکستان را به نواز شریف تبریک گفت و اعلام کرد که ایران خواهان توسعه روابط با پاکستان است. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که روابط میان دو کشور اسلامی بیش از پیش توسعه یابد.

پیش از این، جلیل عباس جیلانی، معاون وزیر امور خارجه پاکستان، اعلام کرده بود با روی کار آمدن حزب مسلم لیگ در پاکستان، سیاست خارجی اسلام آباد تغییر نخواهد کرد و همه توافقنامه های امضا شده در دولت پیشین از جمله توافقنامه ساخت خط لوله گاز ادامه خواهد یافت.

دولت پاکستان بی اعتنا به تحریم های آمریکا علیه ایران، ٢١ اسفند ماه ١٣٩١ ساخت بخش پاکستانی خط لوله ایران-پاکستان را آغاز کرده است که با آغاز صادرات گاز ایران به پاکستان در سال ٢٠١٤ میلادی، این کشور پس از ترکیه، دومین دریافت کننده گاز طبیعی از ایران خواهد بود.

صادرات گاز ایران به پاکستان از سال ٢٠١٤ آغاز و روزانه ٢١,٥ میلیون مترمکعب گاز از مرزهای شرقی کشورمان به پاکستان تحویل خواهد شد تا بخشی از نیازهای این کشور در زمینه انرژی را مرتفع سازد.




کد خبر 204580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =