۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
  • کد خبر: 205993
افزایش برآورد ذخایر نفت و گاز نروژ

شانا _ گروه بین الملل: نروژ هفته گذشته برآورد ذخایر کشف نشده نفت و گاز در بخش های فراساحلی این کشور را نسبت به برآورد پیشین 15 درصد افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برآوردهای اداره نفت و گاز نروژ نشان می دهد ذخایر کشف نشده نفت خام و گاز طبیعی در آب های این کشور که بخش عمده آن گاز طبیعی و در دریای بارنتز است، به حدود دو میلیارد و 500 میلیون بشکه معادل نفت می رسد.

افزایش کنونی برآورد ذخایر نفت و گاز نروژ در پی امضای توافقنامه مرزی دریایی میان این کشور و روسیه در دریای بارنتز رخ می دهد، در این مرزبندی که پس از 40 سال اختلاف میان دو طرف صورت گرفت، سهم این کشور اسکاندیناوی 44 هزار کیلومتر مربع است.

به دنبال لرزه نگاری های صورت گرفته پس از انجام توافق ها میان روسیه و نروژ، حجم ذخایر نفت و گاز در یک بخش مورد اختلاف در دریای بارنتز، یک میلیارد و 900 میلیون بشکه برآورد شده است که 15 درصد آن می توان نفت خام باشد.

برآوردهای جدید با احتساب ذخایر احتمالی موجود در مناطق اطراف جزیره جان ماین در 500 کیلومتری شرق گرین لند اعلام شده است اما به دلیل نبود جزئیات کامل درباره این حوزه، داده های اندکی وجود دارد.

اداره نفت نروژ اعلام کرد: حجم ذخایر نفت و گاز در نواحی جزیره جان مایر 566 میلیون بشکه معادل نفت پیش بینی می شود.

اداره نفت نروژ در ماه مه اعلام کرده بود که تولید نفت این کشور در سال جاری میلادی تاکنون ١,٣ درصد پایین تر از پیش بینی این اداره بوده است.

اداره نفت نروژ پیش بینی می کند تولید نفت خام نروژ در سال جاری میلادی با چهار درصد افت به میانگین روزانه یک میلیون و ٤٧٠ هزار بشکه برسد، در حالی که این رقم در سال ٢٠١٢ روزانه یک میلیون و ٥٣٠ هزار بشکه بود.

تولید نفت خام نروژ، یکی از ١٠ تولید کننده عمده نفت جهان، هم اکنون از روزهای اوج و طلایی خود در یک دهه پیش یا پیش تر از آن که روزانه بیش از سه میلیون بشکه نفت تولید می کرد، فاصله گرفته است و افت تولید میدان های قدیمی این کشور از دلایل اصلی آن به شمار می آید.

با وجود توسعه میدان های جدید، روند افت تولید نفت این کشور هنوز کنترل نشده است، برای مثال ذخیره نفتی بزرگ یوهان اسودراپ، یکی از بزرگ ترین ذخایر نفتی فراساحلی کشف شده که سه میلیارد و ٣٠٠ میلیون بشکه نفت ذخایر قابل برداشت دارد، تا پایان سال ٢٠١٨  نیز به بهره برداری نخواهد رسید.

نروژ، هشتمین صادر کننده نفت جهان و بزرگ ترین صادر کننده گاز در اروپای غربی به شمار می آید و درآمدهای نفتی این کشور یک پنجم تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می شود.
کد خبر 205993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =