گذر هوشمندانه از تحریم ها با قرارداد گازی ایران و عراق

شانا _ گروه مجلس و دولت: عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: افزایش همکاری گازی دو عضو اوپک می تواند به حوزه های مشترک دیپلماسی انرژی دو کشور تسری یابد.

موسی احمدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق نیز است، در بررسی تاثیرات اقتصادی و سیاسی امضاء  " قرارداد صادرات گاز ایران به عراق " به خبرنگار شانا گفت: ضریب همگرایی منطقه ای در سایه ی همکاری های «اقتصاد انرژی» افزایش می یابد.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق، عضویت ایران و عراق در اوپک و همسایه بودن این دو کشور را از ویژگی های این قرارداد گازی دانست و گفت: افزایش همکاری گازی دو عضو اوپک می تواند به حوزه های مشترک دیپلماسی انرژی این دو کشور در سازمان های منطقه ی و جهانی تسری یابد.

به اعتقاد این نماینده مجلس گسترش روابط ایران و عراق بر پایه تامین انرژی پایدار علاوه بر داشتن مزیت های اقتصادی برای هر دوکشور، مولفه ای استراتژیک برای گسترش همکاری هاست.

این عضو کمیسیون اصل نود، قرارداد گازی ایران و عراق را نشان از توان کشورمان برای گذر هوشمندانه از تحریم ها قلمداد کرد و افزود: افزایش همکاری ایران و عراق در بخش انرژی دیدگاه این دو کشور همسایه را در اوپک به سود منافع جمعی اعضاء نزدیک تر می کند.

عضو کمیسیون تحقیق مجلس رویکرد افزایش صادرات گاز را بر بودجه سالانه کشور تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: سبد درآمدی کشور از درآمد های نفتی به سمت کسب درآمد از صادرات گاز در حال تغییر است و این راهبرد به سود کشور است.

 قرارداد صادرات گاز ایران به عراق به عنوان بزرگترین قرارداد صادراتی گاز ایران، عصر روز یکشنبه (٣٠ تیر) میان دو کشور با حضور وزیرنفت ایران و وزیر نیروی عراق به امضا رسید.

کد خبر 206077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =