۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
  • کد خبر: 206212
افت بهای نفت به بزرگترین شرکت نفتی نروژ آسیب زد

شانا _ گروه بین الملل: افت بهای نفت و گاز سبب شد سوددهی شرکت استات اویل در نیمه دوم سال جاری میلادی کمتر از پیش بینی ها باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلو، با وجود موفقیت استات اویل در تحقق اهداف تولید خود برای سال جاری میلادی، افت بهای نفت و گاز سبب شد سوددهی این شرکت نروژی کمتر از پیش بینی ها باشد.

این شرکت اعلام کرد سود عملیاتی آن در دوره یاد شده، با 17 درصد افت سالانه به 38 میلیارد کرون (معادل 6 میلیارد و 430 میلیون دلار) رسیده است در حالی که کارشناسان پیش بینی می کردند سوددهی آن 40 میلیارد و 700 میلیون کرون باشد.

با این همه، رشد بی سابقه تولید استات اویل در خارج از نروژ، مجموع تولید نفت و گاز روزانه این شرکت را به یک میلیون و 967 هزار بشکه معادل نفت رساند که بیشتر از برآورد کارشناسان بود.

تعطیلی های پیش بینی نشده تأسیسات، ادامه تأثیر فروش دارایی ها، قدیمی شدن میدان های نفت و گاز دریای شمال و همچنین افت بهای جهانی نفت، از جمله چالش های استات اویل در سه ماه دوم سال جاری میلادی بوده اند.

این شرکت تلاش می کند با اجرای برنامه سرمایه گذاری 19 میلیارد دلاری خود، تا سال 2010 میلادی ظرفیت تولید روزانه خود را به دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز برساند.
کد خبر 206212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =