افتتاح پالایشگاه فاز 15 و 16 پارس جنوبی نماد خط شکنی سپاه در عرصه سازندگی است

شانا _ گروه نفت: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: افتتاح پالایشگاه فاز 15 و 16 پارس جنوبی، نماد خط شکنی سپاه در عرصه سازندگی است.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، سردار سرتیپ دوم پاسدار مهندس عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در حاشیه آئین افتتاح پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بااشاره به تعامل و همکاری مطلوب دولت و قرارگاه سازندگی سپاه در فرایند اجرای این پروژه کلیدی اظهار داشت: پس از واگذاری این پروژه بزرگ ملی از سوی دولت، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با بهره گیری از توانمندیهای داخلی و با سازماندهی و ایجاد گروههای مهندسی مطالعات FEED طراحی پالایشگاه توسط کارشناسان و متخصصان بومی را برای اولین بار انجام داد.

وی افزود: با پیشرفت مهندسی پروژه این پروژه بعنوان یکی از بهترین پالایشگاهها از جهت PrFormanc و راندمان شناخته شد به گونه ای که این تجربه هم اکنون بعنوان الگوی سایر فازهای باقیمانده قرار گرفته است.

سردار مهندس عبداللهی با بیان اینکه "در هنگام اجرای مراحل مختلف پالایشگاه رکوردهای بی نظیری توسط سخت کوشان و دست اندرکاران پروژه در بخش های دریا و خشکی زده شد" خاطر نشان کرد: در مجموع با صرف بیش از 92 میلیون نفر ساعت کار، پروژه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به عنوان یکی از پیشرفته ترین پالایشگاههای گازی کشور محسوب می شود که بحمد الله واحد اول آن با حضور رییس جمهور محترم به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به این که "صفر تا صد این پروژه از مرحله مطالعات تا راه اندازی با بهره گیری از ظرفیت داخلی و توانمندی‌های فنی و تخصصی‌فرزندان ملت ایران در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه صورت پذیرفته است" افزود: با اجرای این پروژه باور ملی افزایش یافت و بار دیگر ظرفیت و توان ما در زمینه مدیریت و اجرای پروژه ای بزرگ و راهبردی کشور به رخ کشیده شد.

مهندس عبداللهی تصریح کرد: افتتاح و بهره برداری از پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی نشان داد که به برکت روحیه جهادی و بسیجی و اعتماد به نفس ملی ، فرزندان ملت ایران با عبور از سد تحریم ها، موفق به شکستن انحصار کشورهای مدعی غربی در زمینه ساخت پالایشگاه شدند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه در پایان با قدردانی از "شرکت نفت و گاز پارس" بعنوان کار فرمای این پروژه و تمامی تلاش گران ساخت این فازها، یادآور شد: ترکیب تلاش، تعهد ، تخصص ، غیرت، همت و اراده ایرانی موجب شد برغم محدودیت ها و فشارها، طی مدت زمانی 6 سال "اولین پالایشگاه تمام ایرانی" با شعار "ما می توانیم" احداث و به کوری چشم معاندین و بدخواهان ملت ایران راه اندازی شود.

گفتنی است پروژ ه احداث پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، در نیمه دوم سال 85 توسط "شرکت نفت و گاز پارس" به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه واگذار شد.
کد خبر 206343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =