مجلس با رای قاطع مهندس زنگنه را به وزارت نفت برساند

شانا _ گروه نفت: جمعی از مدیران شرکت های ملی نفت، پالایش و پخش، گاز و پتروشیمی و همچنین متخصصان، پیمانکاران و مشاورین صنعت نفت با انتشار بیانیه ای ضمن حمایت از مهندس زنگنه به عنوان وزیر نفت پیشنهادی دولت یازدهم، خواستار رای قاطع مجلس شورای اسلامی به وی شدند.

به گزارش شانا، در متن این بیانیه آمده است: خداوند را شاکریم که دلهای ملت بزرگ ایران را در حماسه ماندگار و تاریخی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به سوی مسیر اعتدال که به فرموده رسول اکرم (ص) افضل امور است، هدایت نمود. شکل گیری دولت تدبیر و امید از یک سو و بارقه های امید به فردایی روشن برای کشور و صنعت نفت از سوی دیگر روح نشاط و همراهی بدنه گسترده این صنعت را فراهم ساخته است.

معرفی جناب آقای مهندس بیژن نامدار زنگنه برای تصدی وزارت نفت حاکی از درایت و تیزهوشی ریاست محترم جمهوری و درک کامل این مهم است. آقای مهندس زنگنه فردی توانمند، متعهد و مجرب در صنعت نفت بوده و بی تردید اراده قاطع ایشان در حرکت به سمت اهداف دانش بنیان و فراگیر شدن آن در جهت افزایش توان اقتصادی کشور حماسه اقتصادی را رقم خواهد زد.

البته بدیهی است ایشان نیز مانند هر فرد دیگری واجد نقاط قوت و ضعف باشد، اما آنچه امروز در لباس نقد و البته بر علیه ایشان توسط برخی جریانها و رسانه های خاص مطرح است، سیاسی و نه اقتصادی می باشد و موید این ادعا عدم توجه و اشاره منتقدین به دست آوردهای عظیم و عملکرد دوره هشت ساله ایشان است که کشور از سال های گذشته و چند دهه آتی از آن بهره مند خواهد شد.

توسعه پارس جنوبی، مجتمع های پتروشیمی در بندر امام و عسلویه، توسعه میادین مشترک و مستقل گازی و نفتی کشور و افزایش تولید تا میزان چهار میلیون و 300 هزار بشکه نفت خام در روز و افزایش تولید روزانه گاز کشور به میزان بیش از 450 میلیون مترمکعب در روز و عایدات چندین میلیارد دلاری پتروشیمی تنها بخشی از دست آوردهای حضور ایشان در صنعت نفت کشور بوده است.

سیاه نمایی عملکرد و توجه و تمرکز به مقولاتی فرعی و حاشیه ای فارغ از این نگاه سیاسی نیست. چنانچه همین موارد نیز با نگاه تخصصی، منطقی و کلان مورد مطالعه، مداقه و برخی اصلاحات قرار می گرفت. قطعا امروز کشور از منافع اقتصادی، سیاسی، امنیتی و بین المللی آنها در منطقه به شکلی مطلوبتر و البته با نتایج مثبت برخوردار می گردید. به نظر می رسد علت نگاه صرفا سیاسی، حلقه مفقوده تحلیل اغلب منتقدین، عدم کلان نگری و اشرافیت تخصصی به موضوعات است.

اینجانبان جمعی از کارشناسان، مدیران، متخصصین، پیمانکاران و مشاورین صنعت نفت، ضمن شناخت شرایط خطیر موجود از یک سو و اعتقاد به تعهد، توانمندی و به خصوص تجارب ارزشمند جناب آقای مهندس زنگنه، حمایت کامل خود را از ایشان اعلام نموده و متعهدانه آماده همراهی و همکاری با ایشان در مسیر پر تلاطم و البته پر امید پیش رو هستیم.

در این راستا و این مقطع حساس کشور، از رئیس، هیات رئیسه، کمیسیون انرژی و همه نمایندگان فهیم و موقعیت شناس مجلس شورای اسلامی که به رغم تفاوت در دیدگاه های سیاسی نسبت به منافع ملی و سرنوشت نظام دیدگاه مشترک و همسان دارند، انتظار می رود با درک شرایط موجود، عزم خود را در حمایت از دولت تدبیر و امید و به خصوص جناب آقای زنگنه که متواضعانه و خالصانه مسئولیت این بار عظیم را پذیرفته اند، جزم نموده و با رای قاطع ایشان را راهی وزارت نفت نمایند.

البته بی تردید نظارت مستمر و مسئولانه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، لازمه توفیق در پیاده سازی برنامه های عملیاتی دولت تدبیر و امید در مسیر چشم انداز بیست ساله کشور است.

به گزارش شانا، موج حمایت های مدیران، کارکنان و فعالان حوزه نفت و انرژی از نخستین روز معرفی مهندس بیژن زنگنه به عنوان وزیر نفت پیشنهادی دولت یازدهم آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

امضا 1

امضا 3

امضا 2

کد خبر 206753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =