زنگنه: ظرفیت تولید نفت باید در کوتاه ترین زمان افزایش یابد

شانا _ گروه نفت: وزیر نفت گفت: افزایش ظرفیت تولید نفت ایران منجر به افزایش قدرت چانه‌زنی در مجامع بین‌المللی و اوپک خواهد شد و از این رو باید در کوتاه ترین زمان ظرفیت تولید نفت با استفاده از روش‌های صیانتی به بیش از چهار میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه با اشاره به احیای ظرفیت تولید نفت خام و گاز طبیعی، تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید نفت ایران منجر به افزایش قدرت چانه‌زنی در مجامع بین‌المللی و اوپک خواهد شد و از این رو باید در کوتاه ترین زمان ظرفیت تولید نفت با استفاده از روش‌های صیانتی به بیش از چهار میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

وزیر نفت در ادامه گفت و گو با خانه ملت، در خصوص عبور از تحریم ها با دیپلماسی نفتی خبرداد و گفت: تحریم موضوعی نیست که تنها در حوزه نفت باشد بلکه از مجموعه موضوعاتی است که باید تدابیر لازم در بخش های مختلف کشور از سوی رئیس جمهور در حوزه سیاست خارجی صورت گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه وزارت نفت برای رسیدن ایران به کرسی دبیرکلی اوپک چیست، یادآوری کرد: بدون شک با تعامل میان اعضای اوپک می‌توان به کرسی دبیرکلی نزدیک شد، اما آنچه که بیش از این مهم خواهد بود، تامین منافع ملی کشور در سازمان کشورهای صادر کننده نفت است.

تـمرکز بر پارس جنـوبی در صـدر بـرنامـه های وزارت نفت است

زنگنه با بیان این که یکی از برنامه‌های وزارت نفت تسریع در بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز در پارس جنوبی است، گفت: تمرکز در توسعه و بهره برداری از میادین مشترک پارس جنوبی در صدر برنامه‌های وزارت نفت قرار دارد.

وزیر نفت با بیان این که برخی فازهای پارس جنوبی پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته‌اند، افزود: تلاش وزارت نفت بر این است که فازهای تکمیل شده پارس جنوبی را وارد مدار کند، چراکه امروز با توجه به نیازهای کشور به گاز، به این میادین مشترک نیاز اساسی و مبرم داریم.

وی تصریح کرد: بهره برداری و توسعه لایه نفتی پارس جنوبی و همچنین پروژه آزادگان، جزو برنامه‌های میان مدت وزارت نفت است.

زنگنه با یادآوری این که در بخش افزایش تولید گاز طبیعی هم تمرکز بر روی توسعه میادین مشترک و به ویژه پارس جنوبی است، اظهار داشت: از این رو با پیگیری فازهایی با پیشرفت بالای فیزیکی پارس جنوبی باید تا پایان سال جاری امکان افزایش برداشت گاز از این میدان مشترک فراهم شود.

کد خبر 206910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =