8 پالایشگاه کوچک و متوسط میعانات گازی در عسلویه ساخته می شود

شانا _ گروه نفت: ساخت هشت پالایشگاه کوچک و متوسط میعانات گازی در عسلویه برنامه ریزی شده که تاکنون پنج سرمایه گذار مجوزهای لازم برای عقد قرارداد و ایجاد پالایشگاه میعانات گازی را دریافت کرده اند.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از درخواست هشت نفر سرمایه گذار ایرانی برای ساخت هشت مینی پالایشگاه میعانات گازی در این منطقه خبر داد و گفت: با ساخت و بهره برداری از این هشت پالایشگاه، محصولات فرعی از جمله، میعانات گازی از جمله گازوئیل، بنزین، نفتا و قیر 70-60  تولید خواهد شد.

حجت الله فریدونی ظرفیت این پالایشگاه ها را بین 20 تا 150 هزار بشکه در روز عنوان کرد و افزود: براساس پیش بینی ها تا سه سال آینده این هشت پالایشگاه در عسلویه به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس توضیح داد: از هشت سرمایه گذار ایرانی، تاکنون پنج سرمایه گذار مجوزهای لازم را برای عقد قرارداد و ایجاد پالایشگاه از سازمان منطقه ویژه پارس دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: سه سرمایه گذار از هشت سرمایه گذار نیز، در حال طی فرآیندهای عقد قرارداد برای ایجاد پالایشگاه در این منطقه هستند.

فریدونی تاکید کرد: قرارداد های این هشت سرمایه گذار ایرانی متقاضی احداث پالایشگاه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا سه ماه آینده نهایی می شود.

کد خبر 207720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =