لغو تحریم میدان گازی رهوم میلیون ها پوند درآمد نصیب ایران و بی پی می کند

شانا _ گروه بین الملل: به دنبال مداخله دولت انگلیس برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران درباره پروژه مشترک گازی شرکت ملی نفت ایران و بی پی، انتظار می رود تولید میدان رهوم از سر گرفته شود.

به گزارش  روزنامه انگلیسی دیلی میل، دولت انگلیس دریافته است که معاف کردن میدان گازی رهوم از تحریم ها و ازسرگیری تولید این میدان، درآمدزایی چند میلیون پوندی برای شرکت بی پی و شریک ایرانی اش به همراه خواهد داشت.

میدان گازی رهوم، سرمایه گذاری مشترک میان شرکت بی پی انگلیس و شرکت ملی نفت ایران است که به دلیل تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه تهران، تولید این میدان برای مدت سه سال متوقف شده است.

با بهبود روابط میان ایران و غرب،دولت انگلیس پیش بینی می کند که در آینده ای نزدیک موفق به معافیت کامل میدان رهوم از تحریم های آمریکا شود.

انگلیس سال 2009 و درست پیش از تعطیلی میدان رهوم به یک واردکننده عمده گاز تبدیل شد.

سخنگوی وزارت انرژی و تغییرات اقلیمی انگلیس اعلام کرده بود: در حال فعالیت و کار با اتحادیه اروپا برای تضمین امنیت بلندمدت میدان گازی رهوم در دریای شمال هستیم و در زمان مورد نظر، گزارش این گفت وگوها را اعلام می کنیم.

اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است که میدان گازی شرکت بی پی می تواند بر اساس ضوابط و شرایط خاص از تحریم ها معاف باشد.

شرکت بی پی از اظهارنظر درباره گفت وگوها درباره این میدان گازی خودداری کرد.

شرکت سرمایه گذاری مشترک برای توسعه این میدان در سال ١٩٧٣ تاسیس شده است؛ سال ١٩٧٧ گاز در این میدان کشف شد اما به دلیل مشکلات فنی، در سال ٢٠٠٥ تولید از این میدان آغاز شد.

مقام های انگلیس و اتحادیه اروپا پیشتر نیز موفق شدند تا میدان گازی شاه دنیز آذربایجان را که ایران نیز بخشی از سهام آن را در اختیار دارد از تحریم های آمریکا معاف کنند؛ واحدی از شرکت ملی نفت ایران ١٠ درصد از سهام میدان شاه دنیز را در اختیار دارد.
کد خبر 207927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =