راه اندازی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی "دستوری" انجام شد

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل سابق شرکت نفت و گاز پارس گفت: راه اندازی فازهای 15 و 16 دستوری و صرفا برای شکستن طلسم راه اندازی فازهای پارس جنوبی انجام شد و شرکت نفت و گاز پارس نقشی در این تصمیم نداشت.

به گزارش شانا، محمدرضا زهیری روز گذشته (سه شنبه 30 مهر) در مراسم تودیع خود ناگفته هایی از آنچه در پارس جنوبی اتفاق افتاده را تشریح کرد.

وی در خصوص برگزاری مراسم افتتاح ترین یک فاز 15 و 16 پارس جنوبی اظهار داشت: این پروژه با هراشکالی که داشت و به زحمت راه اندازی شد تا طلسم راه اندازی فازهای پارس جنوبی بعد از راه اندازی فازهای 9 و 10 شکسته شود؛ اما بنده در ماجراهایی که در حین و بعد از این مراسم بیان شد نقشی نداشتم، زیرا به ما دستور داده شد به هر شکلی این پروژه افتتاح شود.

وی با بیان این که شرایط مالی در شرکت نفت و گاز پارس در سال 92 بسیار سخت بوده است، گفت: در سال جاری از 372 میلیون دلار بودجه مصوب این شرکت تاکنون فقط 90 میلیون دلار یعنی یک چهارم آن محقق شده است، اما با این حال ما به پیشرفت های خوبی در شش ماه اخیر دست یافته ایم. 

 بر اساس این گزارش  محمدرضا زهیری در این مراسم همچنین اظهار داشت: بنده در شروع کار خود در این شرکت با مشکلاتی همچون بلاتکلیفی و تورم نیروی انسانی، نمودار سازمانی سنگین، بلاتکلیفی پروژه ها و برخی قراردادها، نبود زیرساخت برای ورود نیروی انسانی جدید، رفتن نیروهای باسابقه از شرکت و رکود در منابع مالی روبرو بودم.

وی ادامه داد: در چند ماهی که به عنوان مدیرعامل در شرکت نفت و گاز پارس خدمت کردم توانستیم با کمک همکاران مشکلات نیروی انسانی و پیمانکاران پروژه ها را رفع و انضباط مالی و اولویت بندی در پرداخت ها را اجرا کنیم.

حفاری 4 حلقه چاه جدید در نزدیک خط مرزی برای جلوگیری از "فرار گاز"

زهیری با بیان این که هم اکنون پارس جنوبی به صورت هدفمند در حال توسعه است، گفت: در سال جاری پروژه های فرعی مختلفی مانند سوق دادن دکل های حفاری به سمت مرزها برای جلوگیری از فرار گاز به سمت قطر انجام شد.

وی اظهار کرد: همچنین حفاری چهار حلقه چاه جدید در فاز یک پارس جنوبی برای افزایش تولید از آن در سال جاری اجرا شده است.

مدیرعامل سابق شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: با حفاری این چاه ها برای نخستین بار به لایه های زمین شناسی فراقون و زکین مخزن پارس جنوبی رسیده ایم و از این به بعد می توانیم مطالعات بیشتری روی این لایه های گازی داشته باشیم.


کد خبر 208918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =