ضرورت افزایش مشارکت بانک ها در تکمیل طرح های نیمه تمام پتروشیمی

شانا_گروه پتروشیمی: مشاور عالی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: نظام بانکی کشور همگام با بازار سرمایه در روند تکمیل طرح های نیمه تمام صنعت پتروشیمی مشارکت فعال تری داشته باشد.

علی محمد گودرزی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار داشت: نظام بانکی کشور به علت برخی قوانین و مشکلات دست و پاگیر اداری در سال های گذشته نتوانست به بسیاری از تعهد های خود در توسعه صنعت پتروشیمی عمل کند و این روند نیازمند بازنگری است.

وی افزود: برخی از بانک ها به دنبال صندوق های انرژی رفته اند که تجربه موفقی به شمار می رود و توانسته اند مشارکت مناسبی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشند.

مشاور عالی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با توجه به رویکردهای جدید در نظام بانکی کشور، امید است تامین مالی طرح های در حال ساخت پتروشیمی جان تازه ای گرفته و روند ساخت آنها شتاب گیرد.

وی تصریح کرد: نظام بانکی کشور ظرفیت های مناسبی برای حضور در صنعت سودآور پتروشیمی دارد و می تواند در کنار فعالان بازار سرمایه و بخش خصوصی حضوری پررنگ تر در توسعه این صنعت داشته باشد.

مشاور عالی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش گفته بود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده همکاری با فعالان بازار سرمایه و راه اندازی صندوق پروژه است.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تشکیل صندوق پروژه که با هدف تامین مالی طرح های نیمه تمام پتروشیمی در حال راه اندازی است، حمایت کرده و  برای هرگونه همکاری و تعامل با فعالان بازار سرمایه آمادگی دارد.

به گفته وی، پیشنهاد ایجاد این صندوق از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح شده بود که از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار مورد استقبال قرار گرفت و دکتر صالح آبادی رئیس سازمان بورس حمایت خود را از تشکیل این صندوق که با هدف مشارکت مردم و فعالان بازار سرمایه با هدف تکمیل طرح های نیمه تمام پتروشیمی طرحی شده، اعلام کرده است. با توجه به فضای کنونی کشور و سیاست های دولت تدبیر و امید، زمینه برای حضور مردم و بخش خصوصی در طرح های توسعه ای به ویژه صنعت پتروشیمی فراهم شده و امید است که تشکیل صندوق پروژه بتواند سبب ایجاد تحرکی جدی در این صنعت شود.

استفاده از ابزار های متنوع در تامین مالی می تواند راهگشا بوده و سرمایه های جدید را وارد صنعت پتروشیمی کند و هدایت سرمایه های مردم به سوی سرمایه گذاری های سودآور، در روند توسعه اقتصادی کشور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.


کد خبر 210316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =