ذخایر محصولات پتروشیمی مطلوب است

شانا_گروه پتروشیمی: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع های پتروشیمی داری ذخایرمطلوبی هستند و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: متاسفانه در روزهای گذشته چند مجتمع پتروشیمی به علت افزایش مصرف گاز خانگی و تجاری با توقف و یا کاهش تولید مواجه شده اند اما با برنامه ریزی های انجام شده هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

عباس شعری مقدم افزود: تولید در روزهای آتی و با میزان کاهش برودت هوا و در پی آن کاهش مصرف گاز به حالت عادی باز خواهد گشت ولی تا آن زمان با تدابیر اتخاذ شده کنترل های لازم بر بازار و میزان عرضه با جدیت ادامه می یابد.

وی ادامه داد: مذاکره با شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی نفت مناطق نفتخیز جنوب برای تامین خوراک مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی ادامه دارد و تفاهم های خوبی تاکنون انجام شده است.

به گزارش شانا در روزهای گذشته به دنبال کاهش دمای هوا و  افزایش مصرف گاز مشترکان خانگی، برخی از مجتمع های پتروشیمی به ویژه در ماهشهر با کمبود گاز مواجه شده و به همین دلیل شرکت ملی گاز ایران ناچار به کاهش تزریق خوراک به این واحدها شده است.

پیگیری های خبرنگار شانا حاکی از آن است که گاز مجتمع‌های پتروشیمی و گاز مورد نیاز برخی از صنایع از جمله کارخانه های سیمان‌سازی  قطع شده و یا کاهش یافته است تا گاز مورد نیاز بخش تجاری و خانگی تامین شود.

 

کد خبر 210646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =