تعیین نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی در جلسه آتی نفت و مجلس

شانا_گروه پتروشیمی: قیمت فروش گاز به مجتمع های پتروشیمی در جلسه آتی وزارت نفت و مجلس بررسی و درباره آن تصمیم گیری می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، هنوز هیچ نرخ رسمی برای خوراک مجتمع های پتروشیمی گاز سوز اعلام نشده و تصمیم گیری نهایی به زودی و در روزهای آینده انجام خواهد شد.

پیگیری های خبرنگار شانا از شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز مجلس شورای اسلامی حاکی از آن است که در روزهای آینده در جلسه ای مشترک، در این خصوص تصمصم گیری می شود.

بر پایه این گزارش، قیمت گاز تحویلی به پتروشیمی ها باید در کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع با حضور مسولین وزارتخانه های نفت و صنایع بررسی و مصوب شود.

به گزارش شانا، معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار شانا، گفته بود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواستار تعیین قیمت خوراک بر مبنای نظام عرضه و تقاضا و فروش محصولات بر مبنای فوب خلیج فارس است.

محمدحسن پیوندی با اشاره به این که باید مکانیسم عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت خوراک قرار گیرد، اظهار کرده بود: قیمت خوراک مجتمع های پتروشیمی هنوز تعیین نشده و به زودی با نهایی شدن مذاکره ها، قیمت جدید مصوب می شود؛ از نظر علم اقتصاد باید عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت باشد و هرگونه نرخ گذاری در صورتی که تابع بازار باشد به نفع صنعت پتروشیمی خواهد بود.

وی تصریح کرده بود: پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی این بوده که قیمت خوراک واقعی شده و بر مبنای قیمت فوب خلیج فارس عرضه شود.


 

کد خبر 210713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =