بومی سازی 76 کاتالیست مورد نیاز صنعت پتروشیمی

شانا _ گروه پتروشیمی: رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بیان این که تاکنون 38 دانش فنی و کاتالیزور در این شرکت بومی سازی شده گفت:این تعداد تا پایان برنامه پنجم به ١١٠ مورد خواهد رسید.

رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این شرکت به عنوان یک مرکز پژوهشی تخصصی با تکیه بر دانش و فناوری روز جهان موفق شده 76 کاتالیست مورد نیاز در صنعت پتروشیمی را بومی سازی ی کند که امید است تا پایان سال 93 این دستاورد ارزشمند به طور کامل تجاری سازی شود.

غلامرضا جوکار با بیان این که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آماده همکاری با تمام مجتمع های پتروشیمی کشور است  گفت: این شرکت آمادگی کامل دارد تا نیاز تمام صنعت پتروشیمی را برطرف کند و در این مسیر تولید ده ها محصول جدید پژوهش و فناوری سبب تقویت اقتصاد مقاومتی شده و  و دستاورد های ارزشمند کسب شده که می تواند ارکان صنعت پتروشیمی ایران را تحکیم بخشیده و ایران در مسیر خود کفائی کامل گام بردارد.

رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ادامه داد: ١٥ کاتالیست و دانش فنی در سال گذشته بومی سازی شد و آماده واگذاری است و امسال نیز با بومی سازی ١٥ دانش فنی استراتژیک در صنعت پتروشیمی در مجموع ٣٠ دستاورد ارزشمند پژوهشگران ایرانی آماده واگذاری است.

جوکار افزود: همزمان با عملکرد موفق مراکز پژوهش و فناوری در سه شهر تهران، ماهشهر و اراک،کارشناسان و متخصصان صنعت پتروشیمی ایران موفق شدند دهها مورد دانش فنی را در داخل کشور بومی سازی کرده و تولید کنند.

 وی با بیان این که با برنامه ریزی های انجام شده، نقش تولید کنندگان داخلی با بهره گیری از دانش بومی و انتقال دانش فنی به داخل کشور بیشتر از گذشته شده است گفت: پژوهش و فناوری، اساسی ترین گام در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور به ویژه صنعت نفت است و در مسیر توسعه پایدار، بومی سازی یک اولویت استراتژیک به شمار می رود.

جوکار گفت: در حال حاضر در زمینه ی دانش های مرتبط با کاتالیزورها، مواد شیمیایی، انتقال فناوری به حد مطلوبی از دانش دست یافته ایم که دیگر شرایط تحریم نمی تواند پژوهشگران پتروشیمی را محدود کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای توسعه صنعت پتروشیمی کشور، درباره توان توسعه ای و پژوهش این صنعت، گفت: هم اکنون زنجیره ای از پژوهشگران و فناوران در صنایع پتروشیمی ایران طرح های توسعه را دنبال می کنند.

رئیس هیئت مدیره پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی ایران با تاکید بر ارتقای شرکت های دانش بنیان در کشور افزود: حمایت های دولت و توجه ویژه وزارت نفت و مدیران ارشد صنعت پتروشیمی به تولید علم و دستیابی به دانش فنی و داخلی سازی آن، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی را به رقیبی برای همتایان تبدیل کرده است.

کد خبر 210802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =