تفاهم نامه صادرات خدمات پژوهش و فناوری پتروشیمی به عراق امضا شد

شانا_گروه پتروشیمی: تفاهم نامه همکاری میان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و مرکز تحقیق و توسعه وزارت نفت عراق در دو زمینه اصلی انتقال فناوری و همکاری های پژوهشی به امضا رسید.

به گزارش  خبرنگار شانا، در پی بازدید رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و هیئت همراه از مرکز تحقیق و توسعه وزارت نفت عراق (PRDC) در آبان ماه 1392، هیئتی از آن مرکز متشکل از مدیران و کارشناسان مربوطه بازدیدی از تسهیلات شرکت پژوهش و فناوری در مراکز تهران و اراک داشتند که منجر به امضای تفاهم نامه ای برای گسترش همکاری ها شد.

بر پایه این گزارش در بازدید کارشناسان عراقی از  شرکت های  فعال بخش خصوصی که شامل شرکت های سازنده کاتالیست، مواد شیمیایی و غیره تدارک بود در زمینه همکاری مشترک وارایه خدمات پژوهشی و مهندسی، مطالعه بر روی ساخت کاتالیست و جاذبها، فرآیندها، آموزش و موارد مورد علاقه مذاکرات فشرده ای انجام شد.

در طی این بازدید ها که بیش از یک هفته ادامه داشت هیئت فوق نشستی با مهندس پیوندی قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی داشت که طی آن توانمندی های صنعت پتروشیمی کشور در زمینه تولید و فناوری به کارشناسان عراقی اعلام شد و طرف عراقی علاقه مندی خود برای بهره برداری از تجارب و امکانات کشور مان ابراز داشتند.

این گزارش می افزاید: مهمترین محور های همکاری در زمینه انتقال فناوری شامل: خدمات مشاوره به منظور توسعه نقشه راه فناوری، طراحی و تحویل پایلوت پلنت ها توسط شرکت پژوهش  وفناوری پتروشیمی به درخواست مرکز تحقیق و توسعه وزارت نفت عراق، فناوری خوراک آمین، انتقال فناوری بر روی پایلوت ارزیابی کاتالیست، انتقال فناوری بر روی ساخت کاتالیست، انتقال فناوری بر روی واحدهای پلیمریزاسیون، ساخت و افزایش مقیاس است.

 زمینه های همکاری های مشترک ذکرشده در این تفاهم نامه عبارتند از: مطالعه بر روی ساخت و تهیه مولکولارسیوها، بازیافت فلزات از کاتالیست های مستعمل، تهیه افزودنی های پلیمرهای استفاده شده در کاربردهای مختلف صنایع پایین دستی از جمله روغن های روانساز در نفت و بهبود کیفیت آب.

شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و هئیت عراقی توافق کردند که قرارداد نهائی برای اجرائی کردن این تفاهم نامه به زودی میان دو کشور منعقد شود.




کد خبر 210987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =