ایران به جمع تولید کنندگان بزرگ کاتالیست پیوست

شانا_گروه پتروشیمی: معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری گفت: صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر دانش و توانائی پژوهشگران خود به جمع کشورهای بزرگ تولید کننده کاتالیست پیوسته است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: صنعت پتروشمی ایران در 3 سال گذشته دستاوردهای ارزشمندی را به دست آورده و در زمینه کسب دانش فنی به ویژه خودکفایی در تولید کاتالیست توانسته است به جمع کشورهای صاحب نام در این زمینه بپیوندد.

دکتر محمد رضا مقدم افزود: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی یکی از پیشتاز ترین مجموعه های پژوهشی وزارت نفت به شمار می رود و امروز بسیاری از کاتلیست های مورد نیاز در این صنعت در داخل کشور بومی سازی شده و تولید می شود.

وی افزود: نظام پژوهش و فناوری نقشه راه برای کسب دستاوردهای نوین پژوهشی است و باید با یک عزم ملی دانش های فنی کسب شده را تجاری سازی کنیم.

 معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت ادامه داد: تولید کاتالیست با دانش فنی ممزوج است و باید دانش فنی را نیز به طور کامل تکمیل کنیم و با توجه به این که تمام طرح های پژوهشی در صنعت پتروشیمی غربالگری شده امید است که به زودی این طرح ها به دانش فنی تبدیل شوند.

وی با بیان این که تاکنون 7 دانش فنی پتروشیمی بومی سازی شده گفت: باید با تکیه بر  محصول و کالای با کیفیت تولید شده داخلی در مسیر خودکفائی با شتاب بیشتری حرکت کنیم.

مقدم افزود:  وزارت نفت از سازندگان داخلی که محصولات و کالاهای با کیفیت و مطابق با استاندارد های روز جهان تولید می کنند حمایت می کند.

به گزارش شانا چندی پیش رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بیان این که تاکنون ٣٨ دانش فنی و کاتالیزور در این شرکت بومی سازی شده گفت:این تعداد تا پایان برنامه پنجم به ١١٠ مورد خواهد رسید.

رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرده بود: این شرکت به عنوان یک مرکز پژوهشی تخصصی با تکیه بر دانش و فناوری روز جهان موفق شده ٧٦ کاتالیست مورد نیاز در صنعت پتروشیمی را بومی سازی ی کند که امید است تا پایان سال ٩٣ این دستاورد ارزشمند به طور کامل تجاری سازی شود.

غلامرضا جوکار با بیان این که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آماده همکاری با تمام مجتمع های پتروشیمی کشور است  گفته بود: این شرکت آمادگی کامل دارد تا نیاز تمام صنعت پتروشیمی را برطرف کند و در این مسیر تولید ده ها محصول جدید پژوهش و فناوری سبب تقویت اقتصاد مقاومتی شده و  و دستاورد های ارزشمند کسب شده که می تواند ارکان صنعت پتروشیمی ایران را تحکیم بخشیده و ایران در مسیر خود کفائی کامل گام بردارد.

رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ادامه داده بود: ١٥ کاتالیست و دانش فنی در سال گذشته بومی سازی شد و آماده واگذاری است و امسال نیز با بومی سازی ١٥ دانش فنی استراتژیک در صنعت پتروشیمی در مجموع ٣٠ دستاورد ارزشمند پژوهشگران ایرانی آماده واگذاری است.

کد خبر 211057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =