پتروشیمی‌ها شاخص بورس را 89 هزار واحدی کردند

شانا _ گروه پتروشیمی: شاخص کل بورس در دقایق ابتدایی معاملات امروز به کمک نماد شرکت‌های پتروشیمی وارد کانال 89 هزار واحدی شد.

به گزارش خبرنگار شانا شرکت های پتروشیمی این روزها به بورس تهران رونق داده اند و با توجه به برخی چالش های موجود از برترین شرکت های بورسی به شمار می روند.

صبح امروز شاخص بورس تهران با افزایش 273 واحدی رکورد تازه‌ای به ثبت رساند که این رکوردشکنی به دلیل رشد شرکت‌های پتروشیمی بود.

برپایه این گزارش، هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین، گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، ایران خودرو، مخابرات، سرمایه‌گذاری خوارزمی و بانک انصار مجموعاً 225 واحد تأثیر مثبت بر شاخص گذاشتند.

بر همین اساس تمام شاخص‌های منتخب بازار به رنگ سبز در آمده به طوری که شاخص صنعت 201 واحد، 50 شرکت فعال‌تر 11 واحد، آزاد شناور 333 واحد، 30 شرکت بزرگ 8 واحد، بازار اول و دوم به ترتیب 147 و 881 واحد مثبت شدند، همچنین امروز ارزش روز بازار بورس تهران 437 هزار میلیارد تومانی شد و ارزش روز بازار فرابورس نیز به 73 هزار و 248 میلیارد تومان رسیده است.

شاخص کل فرابورس به واسطه تأثیر منفی شرکت نفت پاسارگاد، پتروشیمی جم، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت تهران، نفت ایرانول با کاهش 4 واحدی به 875 واحد رسیده است.

در این بازار پتروشیمی زاگرس، بانک گردشگری، ذوب آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، توسعه خدمات درمانی و بندری سینا و بیمه پاسارگاد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

همچنین توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، بانک گردشگری، تبدیل‌گران فارس و خوزستان، صنعت فولاد آلیاژی یزد، توسعه و عمران استان کرمان و سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق برترین تقاضا را به خود اختصاص دادند.

 شاخص بورس امسال را از 38 هزار واحد اغاز کرد و امروز پنجاه و یکمین رکورد هزاری را ثبت کرده است و  در این میان کارشناسان بورس پیش بینی می کنند که در پایان معامله های امروز شاخص از مرز90  هزار واحد عبور کند.

کد خبر 211182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =