خوراک گاز پتروشیمی ها به کمترین میزان خود رسید

شانا_گروه پتروشیمی: پس از ثبت رکورد جدید مصرف 483 میلیون متر مکعبی گاز در روزهای گذشته، خوراک پتروشیمی های گازی به حداقل رسید و برخی از مجتمع ها به طور کامل تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگار شانا در روزهای گذشته به دنبال کاهش دمای هوا و  افزایش مصرف گاز مشترکان خانگی، برخی از مجتمع های پتروشیمی با کمبود گاز مواجه شده و به همین دلیل شرکت ملی گاز ایران ناچار به کاهش تزریق خوراک به این واحدها شده است.

برپایه این گزارش گاز تحویلی به مجتمع های پتروشیمی به یک سوم کاهش یافته و درحالی که برخی از مجتمع ها تعطیل شده اند سایر پتروشیمی های گازی با حداقل ظرفیت در حال تولید هستند.

این گزارش می افزاید که پتروشیمی های واقع در عسلویه که روزانه حدود 20 میلیون متر مکعب گاز دریافت می کردند اکنون کمتر از 8 میلیون متر مکعب خوراک در روز دریافت می کنند و در ماهشهر نیز مجتمع های پتروشیمی با وضعیت مشابهی مواجه هستند.

در روزهای گذشته چندین مجتمع پتروشیمی به علت افزایش مصرف گاز خانگی و تجاری با توقف و یا کاهش تولید مواجه شده اند اما مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کردند که با برنامه ریزی های انجام شده هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

پیگیری های خبرنگار شانا از شرکت ملی صنایع پتروشیمی حاکی از آن است که  با تدابیر اتخاد شده مجتمع های پتروشیمی داری ذخایرمطلوبی هستند و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

گفتنی است وزیر نفت هفته گذشته از مردم خواست تا در مصرف گاز صرفه جویی کنند و از کمبود روزانه ١٦٠ میلیون مترمکعب گاز در کشور خبرداد.                        

بیژن زنگنه در حاشیه نخستین اجلاس استانداران سراسر کشور در دولت یازدهم، تصریح کرد: برخلاف میل باطنی ناچار به کاهش گاز برخی مصرف کنندگان عمده کشور (به جز مصارف بخش خانگی) هستیم و باید برای آنها محدودیت اعمال کنیم؛ به طوری که در برخی مواقع ناچار به کاهش مصارف گاز جایگاه های سی ان جی و کارخانه ها شدیم.

وزیر نفت تاکید کرد: برای جلوگیری از کمبود گاز در کشور در سال جاری، باید ٦ فاز پارس جنوبی را وارد مدار می کردیم که این کار انجام نشد.





 

کد خبر 211351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =