صنعت پتروشیمی ایران آماده همکاری با سرمایه گذاران خارجی است

شانا_ گروه پتروشیمی: معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر آمادگی این صنعت برای همکاری با سرمایه گذاران خارجی گفت: شرایط اجرایی و نحوه تامین منابع مالی طرح هایی که طراحی مفهومی آن در شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شده، به زودی اعلام می شود.

به گزارش شانا معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی نقش مهمی در اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال دارد و سرمایه گذاری در این صنعت سبب جذب سرمایه های سرگردان و کاهش تورم خواهد شد.

مهندس محمد حسن پیوندی با اشاره به دعوت رییس جمهور از شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران در ملاقات با شرکت های بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی اروپایی در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: سخنان دکتر روحانی مبین اهمیت صنعت پتروشیمی است و این موضوع وظیفه و انگیزه ما را سنگین تر می کند.

وی با تاکید بر این که تمام کارکنان صنعت پتروشیمی با انگیزه و اراده قوی تر در دولت یازدهم حرکت کنند، گفت: باعث خرسندی است که رییس جمهور و وزیر نفت بر توسعه صنعت پتروشیمی اهتمام می ورزند.

پیوندی با اشاره به تعریف 70 میلیارد دلار پروژه در صنعت پتروشیمی، خاطر نشان کرد: از این میزان، 30 میلیارد دلار مربوط به طرح های قابل اجرای نیمه تمام است که اکثریت آنها در داخل کشور است؛ 40 میلیارد دلار از این مجموعه نیز طرح های جدیدی است که بسیار ارزشمند بوده و بر اساس بازدهی مطلوب طراحی شده است.

وی این طر ح ها را مشابه طرح های اجرا شده در عسلویه و ماهشهر عنوان و خاطر نشان کرد: این طرح ها بر اساس خوراک فازهای پارس جنوبی شامل اتان، میعانات گازی و متان طراحی شده است.

پیوندی تاکید کرد: این گونه طرح ها پیشتر با سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی اجرا می شد، اما از این پس باید با سرمایه بخش خصوصی اجرا شود.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور برای ارائه تسهیلات و مزایا به سرمایه گذارانی که زودتر در صنعت پتروشیمی ایران سرمایه گذاری کنند، افزود: مشوق ها در حوزه خوراک در اختیار دولت است و به شرایط قراردادهای آینده بستگی خواهد داشت.

کد خبر 211859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =