پتروشیمی کرمانشاه اوراق اختیار فروش تبعی می فروشد

شانا_گروه پتروشیمی: عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در بورس تهران آغاز شد.

به گزارش شانا در پی استقبال سهامداران از دو اوراق تبعی گذشته که پیش از این فروخته شد ، شرکت پتروشیمی کرمانشاه نیز به عنوان سومین شرکت، اوراق اختیار فروش تبعی منتشر می کند.

بر پایه این گزارش، شرایط این اوراق با نماد "هکرما302" بدین ترتیب تشریح شده است: قیمت اعمال: 10400 ریال، تاریخ اعمال 13 اردیبهشت ماه 93، دوره معاملاتی : از 6 بهمن ماه 92 لغایت 10 اردیبهشت ماه 93، سقف خرید : 50000 اختیار فروش برای هر کد معاملاتی حقیقی (در صورت خرید بیش از این تعداد مازاد آن در تعهد عرضه کننده نخواهد بود)، حداقل حجم عرضه روزانه : 500000 اختیار فروش تا زمان اتمام کل حجم عرضه، کل حجم عرضه : 50000000اختیار فروش، عرضه کننده : شرکت نفت و گاز پارسیان، کارگزار عرضه کننده: شرکت کارگزاری بانک صادرات ایران خواهد بود.

این در حالی است که، طبق شرایط تسویه تعهدات در تاریخ اعمال، پرداخت ما به التفاوت قیمت اعمال و قیمت پایانی سهم پایه به دارنده اختیارفروش تبعی بصورت نقدی و یا به صورت غیرنقدی از طریق انتقال سهم پایه از سوی عرضه کننده به دارندة اوراق و یا انتقال سهم با قیمت اعمال از دارنده اختیار فروش تبعی به عرضه کننده، برحسب اعلام فروشنده خواهد بود.
 
لازم به ذکراست، این اوراق، معاملات ثانویه نداشته و خریداران حق فروش مجدد این اوراق را ندارند و ساعت معاملات 12:30 الی 13و به صورت حراج پیوسته است و فقط عرضه کننده مجاز به فروش خواهد بود.

 در این بین، کارمزد کارگزاران خریدار و فروشنده هر کدام 0.4  درصد بوده و از حق نظارت سازمان و سایر هزینه های معاملاتی معاف هستند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار خریدار نمی­تواند بیش از تعداد سهام پایه ­ای که در اختیار دارد، این اوراق را خریداری کند لذا تعداد اوراق اختیار فروش تبعی معتبر در پایان هر روز معاملاتی حداکثر می تواند معادل دارایی سهامدار در سهم پایه باشد.

در صورتی که تعداد اوراق اختیار فروش تبعی تحت مالکیت سهامدار از تعداد سهم پایه تحت مالکیت وی در پایان روز بیشتر شود، اوراق اختیار فروش تبعی مازاد، باطل شده و عرضه کننده تعهدی در قبال آن نخواهد داشت و ارائه درخواست اعمال از سوی سهامدار و از طریق کارگزار وی به بورس حداکثر تا ساعت 13 روز اعمال اعتبار خواهد داشت.


 
کد خبر 211946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =