تغییر قیمت خوراک پتروشیمی به تقویت اقتصاد کشور کمک می کند

شانا _ گروه پتروشیمی: نایب رییس مجلس گفت: مصوبه نهایی مجلس در حوزه قیمت خوراک پتروشیمی ها در مسیر حفظ توجیه اقتصادی بنگاه ها خواهد بود و امیدوارم خروجی این تصمیمات مجلس به تقویت اقتصاد و تولید منتهی شود.

به گزارش شانا، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد صبح امروز (چهارشنبه 9 بهمن) در جریان حضور در تالار بورس اوراق بهادار و در جمع مسئولان و مدیران بورسی و فرابورسی گفت: مجلس هر نوع اقدام اصولی و منطقی به منظور افزایش حجم سرمایه و نقدینگی در کشور را یک گام بلند در راستای تولید ثروت و کاهش فاصله های طبقاتی و مشارکت اقشار مختلف مردم در فعالیت اقتصادی می داند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در بازدید از تالار حافظ با اشاره به اینکه مجلس به طور جدی حامی بازار سرمایه است، گفت: حمایت از بازار سرمایه تصمیم استراتژیک نظام و راهبرد خلل ناپذیر مجلس است.

وی ادامه داد: در همین راستا از نهاد بورس کشور و نیروهای متخصص در این عرصه انتظار است که شرایط را فراهم سازند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقش این نهاد در فراهم کردن بستر لازم به منظور حضور شرکت های اقتصادی در بورس و فرابورس و عرضه سهام آنان در تابلو معاملات بورس بسیار با اهمیت است.

ابوترابی با اشاره به روند صعودی بازار سرمایه در سال های اخیر ابراز داشت: باید تلاش کرد این رشد ادامه یابد و نقدینگی‌های دست مردم به بازار سرمایه هدایت و بخش تولید کشور تقویت شود.

وی با بیان این که سازمان خصوصی سازی 75 درصد از واگذاری‌های شرکت های مشمول اصل 44 قانون اساسی را از طریق بورس انجام داده است، گفت: ما به 25 درصدی که خارج از بورس واگذار شده منتقد هستیم.

بر پایه اعلام روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، عضو کمیسیون شوراها در مجلس ادامه داد: هدایت 130 هزار میلیارد تومان نقدینگی در طول چند ماه گذشته به بورس و فرابورس حکایت از این دارد که این بازار ظرفیت جذب نقدینگی را دارد و تقویت آن می تواند مانع از رونق بازارهای کاذب و دلالی طلا، ارز و مسکن ‌شود.

ابوترابی با اشاره به ظرفیت بازار سرمایه ابراز داشت: می‌توان علاوه بر تقویت بخش تولید، زمینه افزایش تولید ناخالص داخلی را نیز فراهم کرد. در همین راستا نیز مجلس حمایت از بازار سرمایه را یکی از اهداف استراتژیک می‌داند و هر اقدام صحیحی را برای تقویت بازار سرمایه انجام خواهد داد تا این امر به تولید ثروت و کاهش فاصله طبقاتی منتهی شود.

 ابوترابی فرد افزود: مجلس دغدغه‌های مسئولان بورس، کارشناسان و فعالان این بازار را درک می‌کند و سعی دارد تا با تصمیمات کارشناسی بازار سرمایه را تقویت کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: باید سهام تمام شرکت های دولتی به صورت شفاف در بورس ارائه تا از فساد در این بازار جلوگیری شود، از فعالان اقتصادی و مسئولان بورس انتظار داریم به نحوی برنامه ریزی کنند که مردم با اطمینان به خرید سهام اقدام کنند و از این موضوع آسیب نبینند و همچنین نباید اجازه داد که دلالان شرکت مورد نظر خود را وارد تابلوی بورس و از این راه سواستفاده کنند.

وی ادامه داد: باید مسئولان و فعالان بورس کشور سعی کنند از افت شدید قیمت‌ها با برنامه‌ریزی مشخص اقتصادی جلوگیری کنند.

 توجه ویژه به بورس برای صیانت از بنگاه های اقتصادی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این جلسه به تشریح عملکرد بازار سرمایه پرداخت و گفت: در صورتی که بخواهیم از عملکرد بنگاه های اقتصادی صیانت کنیم باید در تصمیم گیری کلان اقتصادی به بازار سرمایه توجه خاص و ویژه ای داشته باشیم.

دکتر علی صالح آبادی، ادامه داد: جایگاه بازار سرمایه در سطح قابل قبولی ارتقاء یافته است و اگر خواستار کسب منفعت برای مردم هستیم با ایجاد فضای اقتصادی پر بازده برای بنگاه های بزرگ اقتصادی این نفع به سهامداران و مردم خواهد رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان بورس به عنوان ناظر فعالیت می کند و تحت پوشش آن چهار بورس شامل بورس اوراق بهادار تهران، بورس انرژی، بورس کالا و فرا بورس ایران در کشور فعال هستند.

وی با بیان اینکه 500 شرکت در بورس و فرابورس ایران پذیرش شده اند، افزود: این شرکت ها در 37 صنعت فعالیت دارند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بورس تهران از نظر تنوع صنایع در منطقه از بهترین ها به شمار می رود، اظهار کرد: در کشور ما تاکنون 45 میلیون نفر سهام عدالت دریافت کرده اند و به زودی این سهام در بازار فرابورس قابل معامله خواهد شد. در صورتی که سهامداران سهام عدالت را در نظر بگیریم، بزودی حدود50 میلیون سهامدار در بورس و فرابورس خواهیم داشت.

کد خبر 212034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =