صنعت رو به رشد ترکیه نیازمند انرژی ایران است

شانا _ گروه نفت: نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه صنایع ترکیه با شتاب در حال پیشرفت است، گفت: شدیدا نیازمند محصولات انرژی، به ویژه گاز طبیعی ایران هستیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، نخست وزیر ترکیه امروز (9 بهمن) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با معاون اول رییس جمهوری ایران، گفت: امروز فرصت خوبی فراهم شد تا بتوانیم روابط دوجانبه را مرور کنیم و خرسندی خود را از توافق دو کشور در زمینه تجارت اعلام می کنیم.

رجب طیب اردوغان با اشاره به واردات نفت خام و گاز طبیعی از ایران گفت: صنعت رو به رشد ترکیه نیازمند انرژی به ویژه گاز ایران است و باید گام‌های مشترکی بر اساس روابط برد – برد میان دو کشور برداشته شود.

وی اظهار امیدواری کرد: شورای عالی همکاری دو کشور در سفر رییس جمهوری ایران به ترکیه برگزار شود.

اردوغان با بیان اینکه حجم مبادله های تجاری ایران و ترکیه در سال 2012 از 21.8 میلیارد دلار گذشت و یک روابط تجاری متوازن میان دو کشور ایجاد شد، گفت: حجم این مبادله ها در سال 2013 کاهش یافت، اما با توجه به اراده سیاسی دو کشور برای گسترش همکاری‌های اقتصادی، امیدوارم بتوانیم با استفاده از تجربه های گذشته هدف‌گذاری 30 میلیارد دلاری را محقق سازیم.

توافق های مثبت ایران و ترکیه در صادرات گاز

معاون اول رییس جمهوری نیز در این کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه دو کشور در زمینه صادرات گاز به نتایج خوبی رسیده اند، گفت: زمینه‌های فراوانی برای همکاری‌های تهران- آنکارا وجود دارد که می‌تواند حجم تبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور را افزایش داده و منجر به تحقق هدف‌گذاری 30 میلیارد دلاری شود.

اسحاق جهانگیری روابط ایران و ترکیه را برادرانه و دوستانه ارزیابی و تصریح کرد: این روابط در سال های گذشته روند رو به رشدی داشته است و امیدوارم سفر اردوغان نقطه عطفی در روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور باشد.

اسحاق جهانگیری به گفت و گوهای هیئت عالی رتبه دو کشور در جریان سفر نخست وزیر ترکیه به ایران  اشاره کرد و افزود: در این مذاکره ها درباره مسائل مورد علاقه دو طرف، به ویژه مسایل اقتصادی گفت و گو و توافق های خوبی انجام شده است.

کد خبر 212054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =