صادرات محصولات پتروشیمی متوقف نشده است

شانا_گروه پتروشیمی: دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: صادرات محصولات پتروشیمی ایران متوقف نشده و طبق برنامه در جریان است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: صادرات محصولات پتروشیمی ایران در حال انجام است و شرکت های پتروشیمی برنامه های تولید و صادرات خود را بر اساس تعهد و قراردادهایشان انجام می دهند.

احمد مهدوی ابهری افزود: صادرات کود اوره و آمونیاک ادامه دارد و به هیچ عنوان متوقف نشده است، ولی امکان دارد در ماه های آینده شرکت ها به علت قطع خوراکشان که به علت سرمای شدیدی که در کشور به طور موقت اعمال شده است، در تعهدهایشان با چالش مواجه شوند که این امر با برنامه ریزی قابل تنظیم خواهد بود.

وی تصریح کرد: صادرات فرآورده های پلیمری با کاهش مواجه بوده، در همین حال تولید متوقف نشده است.

مهدوی با بیان این که اولویت شرکت های پتروشیمی، تامین نیاز داخل است گفت: میزان تعهد های صادراتی کاملا مشخص است و هیچ مجتمعی نمی تواند بیش از مقدار مشخص شده اقدام به صادرات کند و در این مسیر نهادهای نظارتی و گمرک ایران بر روند صادرات محصولات پتروشیمی نظارت دارند.

به گزارش شانا، بر پایه آمار گمرک ایران در دی ماه (1392)  35.4 هزار تن آمونیاک بدون آب به ارزش 18.9 میلیون دلار  و 108هزارتن اوره حتی به صورت محلول در آب به ارزش بیش از 40 میلیون دلار از گمرک های کشور صادر شده و 43.5 هزار تن متانول به ارزش 15.9 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است و این آمار در کنار سایر محصولات پتروشیمی بخش قابل توجهی از صادرات غیر نفتی دی ماه را به خود اختصاص داده است.

 

کد خبر 212256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =