ماجدی: شرایط حضور شرکت های بین المللی نفتی در ایران آماده است

شانا _ گروه بین الملل: مدل های جدید قراردادهای نفت و گاز بعد از 5 ماه بازبینی، اسفند ماه رونمایی می شود و شرایط فعالیت شرکت های بین المللی نفتی در ایران آسان تر خواهد شد.

علی ماجدی، معاون وزیر امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان اینکه بازبینی قراردادهای نفت و گاز در مرحله آخر قرار دارند، اظهار کرد: قراردادهای جدید نفت و گاز، اسفند ماه در سمیناری  در تهران ارائه خواهد شد و بعد از آن در  معرض قضاوت کارشناسان و مسئولان قرار می گیرد.

او افزود: بعد از این سمینار اگر نیاز به بازبینی این نوع قرادادها بود دوباره بازنگری می شوند و سپس این قراردادها به همراه میادین جدید نفت و گاز که قرار است توسعه پیدا کند در یک سمینار بین المللی در لندن معرفی می شوند.

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی با اشاره به اینکه پس از توافق ژنو فضای مناسبی برای حضور شرکت های بین المللی در ایران فراهم شده، افزود: بعد از هشت سال خروج شرکت های بزرگ نفتی از ایران هم اکنون این شرکت ها برای بازگشت مجدد به ایران منتظر فضای جدید هستند.

او ادامه داد: این فضا در حال حاضر محیا است و ایران از حضور همه شرکت های بزرگ بین المللی در میادین نفت و گاز کشور استقبال می کند.

ماجدی درباره حضور دو شرکت بزرگ شل و توتال به ایران هم گفت: من به حضور این  شرکت ها در ایران بسیار خوشبینم.

گفتنی است شرکت های شل و توتال به دلیل حضور گسترده خود در ایران در گذشته، آشنایی کاملی نسبت به میادین نفت و گاز ایران دارند.

 

کد خبر 212331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =