ارسال خوراک به پتروشیمی اصفهان از سر گرفته شد

شانا_گروه پتروشیمی:مدیرعامل پتروشیمی اصفهان گفت: خوراک این مجتمع پتروشیمی از 15 روز قبل وصل شده و روزانه 5700 بشکه خوراک تحویل پتروشیمی اصفهان می شود.

مدیرعامل پتروشیمی اصفهان درگفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: سرانجام پس از 7 ماه تعطیلی با توافق انجام شده با پالایشگاه اصفهان، خوراک این مجتمع پتروشیمی از دوم بهمن ماه به میزان 5700 بشکه برقرار شده است.

حمید ستوده فر افزود: در شرایط معمولی ظرفیت خوراک پتروشیمی اصفهان 9700 بشکه است و خوراک پلتفرمیت، پیش از مشکلات به وجود آمده به طور کامل مورد استفاده قرار می گرفت.

وی ادامه داد: حدود 230 میلیارد تومان بدهی این مجتمع پتروشیمی بابت خوراک است که در جلسه مشترک هیئت مدیره پالایشگاه و پتروشیمی مقرر شد که بدهی ها از محل تولید پرداخت شود و بر همین اساس ارسال خوراک از سرگرفته شده است.

 مدیرعامل پتروشیمی اصفهان با بیان این که  با توافق های انجام شده شکایت پالایشگاه از پتروشیمی اصفهان پس گرفته شد گفت: درحال حاضر 40 درصد خوراک جذب می شود و 60 درصد باقی مانده تبدیل به رافینیت شده و به پالایشگاه بازگردانده می شود و در فرایند بنزین سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: در پتروشیمی اصفهان بنزن را جدا می کنیم و برمی گردانیم که از نظر حفظ محیط زیست بسیار نقش آفرین است.

ستوده فرادامه داد: 30 هزار تن رافینیت در مخازن پتروشیمی وجود داشت که طبق توافق با پالایشگاه به تدریج بابت بدهی ها به پالایشگاه اصفهان ارسال می شود.

به گزارش شانا شرکت سهامی پتروشیمی اصفهان ، اولین تولید کننده محصولات آروماتیک در ایران ، یکی از طرح های ملی و مهم دهه اول انقلاب است که در سال ۱۳۷۱ با هدف تولید بیش از ۳۰۰/۰۰۰ تن مواد آروماتیک در سال شامل بنزن ، تولوئن ، ارتوزایلین ، پارا زایلین و مخلوط زایلین به جمع واحدهای تولیدی کشور پیوست.

این مجتمع از واحدهای زیربنایی کشور بوده و محصولات آن به عنوان خوراک صنایع پایین دستی نظیر شوینده ها ، پلاستیک ها،‌ الیاف پلی استر ، نرم کننده های پـلاستیکی ، رنگسـازی و صنایع نظامی به کار برده می شود.

کد خبر 212333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =