شانا_گروه پتروشیمی: سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد 17 درصد سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس را روز 11 اسفندماه جاری در بورس اوراق بهادار عرضه کند.

به گزارش شانا سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد بلوک 4 میلیارد و 214 میلیون و 64 هزار و 370 سهمی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس معادل 17 درصد سهام این شرکت را روز 11 اسفندماه جاری در بورس اوراق بهادار عرضه کند.

این میزان سهام به قیمت تابلو بورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه 30 درصد به شرط آن که از 22 هزار و 251 ریال کمتر نباشد و نیز ارزش کل پایه 93 هزار و 767 میلیارد و 146 میلیون و 296 هزار و 870 ریال واگذار می‌شود.

بر پایه اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین مبلغ سپرده شرکت در این واگذاری 2 هزار و 813 میلیارد و 14 میلیون و 388 هزار و 906 ریال تعیین شده است و خریدار باید 9 روز کاری پس از قطعی شدن معامله، وجه نقد این مزایده را بپردازد.

به گزارش خبرنگار شانا علی صالح آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار چندی پیش در پاسخ به پرسش خبرنگار شانا مبنی بر نحوه عرضه سهام هلدینگ خلیج فارس اظهار کرده بود: عرضه این هلدینگ بستگی به شرایط بازار دارد و اگر شرایط بازار اجازه دهد، می توان این شرکت را در بورس عرضه کرد.

« عرضه به طور یقین به صورت خرد نخواهد بود و سهام هلدینگ خلیج فارس به صورت بلوکی واگذار خواهد شد.»

این گزارش حاکی است با توجه به واگذاری های انجام شده و با توجه به این که واگذاری بلوک ١٧ درصدی هلدینگ خلیج فارس به تصویب رسیده است، ٢٠ درصد از باقیمانده سهام دولتی مانده و مابقی به عنوان سهام ترجیحی واگذار می شود و سهم شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بزرگترین هلدینگ کشور همان ٢٠ درصدی که قانون تکلیف کرده است، خواهد بود.

بر پایه این گزارش ١٧ درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس خرداد ماه امسال و در سومین روز رقابت با حضور یک متقاضی با قیمت هر سهم ١٣ هزار و ١٤٣ ریال معامله شد.

پیش از این عرضه یک میلیارد و ٢٣٩ میلیون و ٤٣٠ هزار و ٦٩٧ سهم، معادل ٥ درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی فروردین گذشته در بورس اوراق بهادار عرضه شد که به قیمت هر سهم ٧٥٠ تومان و در مجموع به ارزش ٩ هزار و ٢٩٥ میلیارد ریال معامله شده بود.

١٥ شرکت پتروشیمی دولتی عضو هلدینگ خلیج فارس هستند که سهم بزرگی را در تولید و صادرات محصولات پتروشیمی دارند.

این شرکت ها شامل مجتمع های پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی اروند، شهید تندگویان، بوعلی سینا، پتروشیمی فجر، پتروشیمی خوزستان، شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی، شرکت ره آوران فنون جنوب، شرکت پتروشیمی نوری، پتروشیمی پارس، پتروشیمی مبین، شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد، شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، شرکت بازرگانی پتروشیمی و شرکت پتروشیمی بین الملل هستند.

از مجموع شرکت های عضو هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس،٧ شرکت تولیدی، ٢ شرکت تامین کننده یوتیلیتی و مابقی بازرگانی و خدماتی هستند.
 


 
کد خبر 212446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =