ارسال مدارک به بورس برای بازگشایی نماد پتروشیمی اصفهان

شانا_گروه پتروشیمی: مدیرعامل پتروشیمی اصفهان گفت: مدارک مورد درخواست بورس تهران برای بازگشایی نماد این شرکت در حال نهایی شدن است و به زودی پس از تکمیل ارسال خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این مجتمع پتروشیمی 16 هزار سهامدار دارد و در پی بسته شدن نماد این شرکت از 1.5 سال قبل  متضرر شده است.

حمید ستوده فر افزود: گروه صنعتی ماهان با 54 درصد، بزرگترین سهامدار این مجتمع پتروشیمی است و به دلیل مشکلاتی که برای این گروه پیش آمده است متاسفانه پتروشیمی اصفهان در ماه های اخیر با چالش های زیادی رو به رو شده و امید است با همکاری مقام های قضایی و اجرایی استان هرچه زودتراین مشکلات به نحوی که حقوق دیگر سهامداران حفظ شود پایان یابد.

وی ادامه داد: این شرکت در مجموع حدود 700 میلیارد تومان بدهی دارد و در مقابل، حدود همین میزان هم طلب دارد که در صورت وصول مطالبات می توانیم به تعهدهای مالی خود عمل کنیم.

وی با انتقاد از نحوه واگذاری سهام این شرکت گفت: پتروشیمی اصفهان مانند بسیاری از شرکت های پتروشیمی واگذار شده  با  چالش هایی مواجه است و اگر روند خصوصی سازی با دقت بیشتری انجام می شد، این شرکت می توانست افزون بر تامین نیاز داخل در زمینه صادرات و ورود ارز به کشور نقش آفرین باشد.

ستوده فر افزود:  درحال بازار یابی جدید برای مشخص کردن مقاصد صادراتی هستیم.

وی تصریح کرد: با وجود توقف تولید 7 ماهه ، این شرکت همه حق و حقوق 700 نفر پرسنل شاغل در پتروشیمی اصفهان را پرداخته است.

 به گزارش شانا، مدیرعامل پتروشیمی اصفهان  چندی پیش گفته بود: خوراک این مجتمع پتروشیمی از دوم بهمن ماه وصل شده و روزانه ٥٧٠٠ بشکه خوراک تحویل پتروشیمی اصفهان می شود.

مدیرعامل پتروشیمی اصفهان درگفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرده بود: سرانجام پس از ٧ ماه تعطیلی با توافق انجام شده با پالایشگاه اصفهان، خوراک این مجتمع پتروشیمی از دوم بهمن ماه به میزان ٥٧٠٠ بشکه برقرار شده است.

حمید ستوده فر افزوده بود: در شرایط معمول ظرفیت خوراک پتروشیمی اصفهان ٩٧٠٠ بشکه است و خوراک پلتفرمیت، پیش از مشکلات به وجود آمده به طور کامل مورد استفاده قرار می گرفت.

وی ادامه داد: حدود ٢٣٠ میلیارد تومان بدهی این مجتمع پتروشیمی بابت خوراک است که در جلسه مشترک هیئت مدیره پالایشگاه و پتروشیمی مقرر شد  بدهی ها از محل تولید پرداخت شود و بر همین اساس ارسال خوراک از سرگرفته شده است.

 مدیرعامل پتروشیمی اصفهان با بیان این که  با توافق های انجام شده شکایت پالایشگاه از پتروشیمی اصفهان پس گرفته شد گفته بود: درحال حاضر ٤٠ درصد خوراک جذب می شود و ٦٠ درصد باقیمانده  به رافینیت بدل شده و به پالایشگاه بازگردانده می شود و در فرایند بنزین سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزوده بود: در پتروشیمی اصفهان بنزن را جدا می کنیم و برمی گردانیم که از نظر حفظ محیط زیست بسیار نقش آفرین است.

به گفته ستوده فر: ٣٠ هزار تن رافینیت در مخازن پتروشیمی وجود داشت که طبق توافق با پالایشگاه به تدریج بابت بدهی ها به پالایشگاه اصفهان ارسال می شود.

به گزارش شانا شرکت سهامی پتروشیمی اصفهان ، نخستین تولید کننده محصولات آروماتیک در ایران ، یکی از طرح های ملی و مهم دهه نخست انقلاب است که در سال ۱۳۷۱ با هدف تولید بیش از سیصد هزار تن مواد آروماتیک در سال شامل بنزن ، تولوئن ، ارتوزایلین ، پارا زایلین و مخلوط زایلین به جمع واحدهای تولیدی کشور پیوست.

این مجتمع از واحدهای زیربنایی کشور است و محصولات آن به عنوان خوراک صنایع پایین دستی نظیر شوینده ها ، پلاستیک ها،‌ الیاف پلی استر ، نرم کننده های پـلاستیکی ، رنگسـازی و صنایع نظامی به کار برده می شود.

کد خبر 212455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =