۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
  • کد خبر: 212531
لوک اویل آماده بازگشت به ایران است

شانا _ گروه بین الملل: مدیرعامل شرکت نفتی لوک اویل روسیه از تمایل این شرکت برای بازگشت به بخش های نفت و گاز ایران خبر داد.

به گزارش شبکه خبری پرس تی وی، وحید علی اکبروف پنجشنبه (24 بهمن ماه) گفت: لوک اویل آماده است در صورت لغو تحریم های آمریکا به پروژه نفتی میدان اناران در ایران بازگردد.

وی افزود: پس از لغو محدودیت های اقتصادی علیه ایران می توانیم به طور مستقل پروژه نفتی میدان نفتی اناران را  به بهره برداری برسانیم.

لوک اویل از سال 2003 در چارچوب کنسرسیومی به همراه شرکت استات اویل نروژ در میدان نفتی اناران فعالیت های اکتشافی انجام می داد، اما حدود سه سال پیش به دلیل تحریم های ایران فعالیت خود را در این میدان نفتی متوقف کرد.

لوک اویل دومین شرکت بزرگ نفتی در روسیه است که از نظر مالکیت ذخایر اثبات شده نفت و گاز پس از اکسون موبیل آمریکا، دومین شرکت بزرگ نفتی جهان، به شمار می رود.

شرکت لوک اویل فعالیتهای گسترده ای در عرصه نفت و گاز  در بیش از 40 کشور جهان دارد و براساس اعلام انجمن مهندسی نفت در سال 2008 این شرکت 19 میلیارد و 300 میلیون بشکه نفت تولید کرد که این مقدار حدود 3/1 درصد از مجموع ذخایر اثبات شده نفت جهان را شامل می شود.

مقام های روس و شرکت های نفت روسیه در دو ماه گذشته به دنبال توافق هسته ای ژنو و ایجاد دورنمای روشن برای لغو تحریم نفتی ایران بارها برای مشارکت در بازار نفت ایران ابراز علاقه  کرده اند. 

علی اکبروف به تازگی در دیدار با مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه گفت: شرکت های نفتی روسیه آماده بازگشت به بازار انرژی ایران هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاریهای دو کشور در حوزه انرژی با تلاش دو طرف و با استفاده از ظرفیت شرکت های نفتی روسیه گسترش یابد.

مدیر عامل لوک اویل با اشاره به پیشینه حضور این شرکت در توسعه میدان های نفتی ایران، تغییرات ایجاد شده در فضای بین المللی را فرصتی مناسب برای بازگشت دوباره  لوک اویل و دیگر شرکت های بین المللی به بازار انرژی ایران خواند و گفت: مدل تازه قراردادهای نفتی ایران می تواند همزمان سود شرکت های سرمایه گذار و شرکت ملی نفت ایران را تامین کند.

کد خبر 212531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =