فیلیپین برای توسعه نیروگاه زمین گرمایی به ایران می آید

شانا _ گروه نیرو: فیلیپین برای توسعه نیروگاه زمین گرمایی سبلان که به دلیل کمبود بودجه عملیات اجرایی آن متوقف شده، اعلام آمادگی کرد.

اسماعیل محصولی ،قائم مقام وزارت نیرو در گفت و گو با شانا از تمایل فیلیپین برای بازگشت به ایران خبر داد و افزود: وزیر انرژی فیلیپین ابراز علاقه کرده که بار دیگر برای توسعه نیروگاه زمین گرمایی به ایران بازگردد.

بر اساس این گزارش، همگام با سیاست مرکز انرژی های نو وزارت نیرو در جذب سرمایه گذاری خارجی در سال 1375 (1997) تیمی متشکل از کارشناسان ایرانی و فیلیپینی اقدام به برداشت های تفصیلی زمین شناسی هیدرو ژئوشیمیایی و ژئوفیزیک در ناحیه دره قطور (منطقه ماکو-خوی) کردند و وجود پتانسیل ژئوترمال در این ناحیه اثبات شد.

محصولی افزود: پس از انجام برخی فعالیت ها از سوی فیلیپین آنها از ایران رفتند. اما اخیرا مذاکراتی بین وزیر انرژی فیلیپین و حمید چیت چیان، وزیر نیرو برای بازگشت به ایران صورت گرفته است.

محصولی ادامه داد: فیلیپین یکی از کشورهای پیشرو در استفاده از انرژی زمین گرمایی در جهان است به گونه ای که هم اکنون پس از آمریکا در رتبه دوم تولید انرژی از گرمای زمین قرار دارد.

او درباره این که آیا توتال فرانسه برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدید پذیر به ایران می آید،افزود: ایران از حضور تمام شرکتهای بین المللی در این عرصه استقبال می کند.

قائم مقام وزیر نیرو همچنین از مذاکره با آلمانی ها خبر داد و افزود: هم اکنون مذاکراتی با برخی از شرکت های آلمانی برای انتقال تکنولوژی های جدید در حال انجام است و امیدواریم به مرحله عملیاتی برسد.

 

کد خبر 212555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =