30 هزار لیتر نفت سفید قاچاق در بازارچه مرزی قصر شیرین کشف و ضبط شد

شانا_ گروه پالایش و پخش: 30 هزار لیتر نفت سفید توزیع شده در خارج از شبکه توزیع در بازارچه مرزی قصر شیرین کشف و ضبط شد.

به گزارش شانا، این مقدار نفت سفید قاچاق با هوشیاری نیروهای حراست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه مستقر در بازارچه مرزی پرویز خان" از یک دستگاه نفتکش کشف شد.

برپایه این گزارش، رفتار مشکوک مسئول وقت باسکول بازارچه مرزی قصر شیرین منجر به بازرسی از این نفتکش،توقیف آن و همچنین تشکیل پرونده و معرفی متخلفان به مراجع قانونی شد.

مبارزه با قاچاق سوخت ازجمله اولویت های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است که با هدف توزیع مناسب و متعارف انواع فرآورده های نفتی در کشور  انجام می شود.

به گزارش شانا، تلاش برای تک نرخی کردن سوخت(بنزین و گازوییل) و حذف دو نرخی بودن آن از موارد مهمی است که تحقق آن به مجاب کردن مسئولان مرتبط با این موضوع نیاز دارد.

مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر عرضه تک نرخی سوخت گفته است: عرضه تک نرخی مانع بروز تخلف های سیستمی و عامل مهمی برای افزایش ضریب امنیت سامانه هوشمند سوخت است.

اختلاف قیمت یارانه‌ای سوخت با قیمت آزاد آن از دلایل مهم قاچاق و عرضه‌ خارج از شبکه سوخت به شمار می رود.بنابراین، وجود نرخ‌های متفاوت ‌برای فعالیت‌های مختلف، موجب انحراف فرآورده از یک بخش به بخش دیگر می‌شود.

به گفته کشکولی عرضه چند نرخی فرآورده های نفتی به دلیل تامین فرآورده ارزان به جای فرآورده گران (به روش های مختلف)مانع تحقق وصول درآمدهای پیش بینی شده دولت می شود.

به اعتقاد وی عرضه چند نرخی فرآورده های نفتی،امکان قاچاق سوخت را افزایش داده، عرضه تک نرخی آن قاچاق سوخت را کاهش می دهد.

رییس اداره پیشگیری عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نیز بر این باور است که که اختلاف قیمت یارانه‌ای سوخت با قیمت آزاد آن از دلایل مهم قاچاق و عرضه‌ خارج از شبکه سوخت به شمار می رود.

 به گفته احمد واحدیان وجود نرخ‌های متفاوت ‌برای فعالیت‌های مختلف، موجب انحراف فرآورده از یک بخش به بخش دیگر می‌شود.

افزایش هزینه‌های نظارت، کنترل و کاهش اثر بخشی اقدام های صورت گرفته برای توزیع مطلوب فرآورده‌های نفتی  از دیگر آثار منفی عرضه چند نرخی فرآورده های نفتی است که مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بر آن تاکید کرده است.
کد خبر 212634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =