صندوق پروژه مسیر توسعه صنعت پتروشیمی را هموارمی کند

شانا_گروه پتروشیمی: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صندوق پروژه که از سوی سازمان بورس تشکیل می شود امکان جذب سرمایه های جدید را در صنعت پتروشیمی فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی صبح امروز (دوشنبه ٢٨ بهمن ماه) در نشست مشترک ریاست جمهوری و مدیران ارشد وزارت نفت اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران برای توسعه خود سالیانه به  500 میلیون دلار سرمایه گذاری نیازمنداست.

عباس شعری مقدم افزود:صندوق پروژه به کمک بانک ها،صندوق توسعه ملی  و سرمایه گذاران بخش خصوصی می تواند راهگشای توسعه صنعت پتروشیمی باشد.

وی ادامه داد:شرکت ملی صنایع پتروشیمی فقط 20درصد از هلدینگ خلیج فارس را در اختیار دارد و از ریاست جمهوری درخواست داریم تا روند واگذاری این شرکت مورد بازنگری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که این شرکت طبق قانون اجازه سرمایه گذاری ندارد گفت: هر سرمایه گذاری که می آید از میزان سهم و سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی پرسش می کند و خود این امر مانع از توسعه این صنعت شده است.

شعری مقدم افزود:چندی پیش 2 شرکت هندی برای سرمایه گذاری در چابهار ابراز تمایل کردند و پیشنهاد کردند که ما بیش از 20 درصد سرمایه گذاری کنیم  اما به  این دلیل  که شرکت ملی صنایع پتروشیمی مجوز سرمایه گذاری ندارد انصراف دادند.

وی با اشاره به این که در دوره مهندس نعمت زاده ایشان پایه گذار بسیاری از مجتمع های پتروشیمی بودند گفت: امید است در دولت تدبیر و امید رونق و شکوفایی صنعت پتروشیمی ایران محقق شود.

کد خبر 212673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =