تولید پتروشیمی ایلام به 20 هزارتن رسید

شانا_گروه پتروشیمی: مدیرعامل پتروشیمی ایلام گفت: این مجتمع پتروشیمی از زمان بهره برداری تا پایان بهمن ماه حدود 20 هزارتن پلی اتیلن سنگین را روانه بازارهای داخلی کرده است.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: خوراک این مجتمع پتروشیمی که به دلیل شرایط جوی و نیاز مصرف کنندگان خانگی مدتی قطع بود از هفته گذشته برقرار شده و تولید از سر گرفته شده است.

جواد کمری افزود: در حال حاضر حدود 16 تن در ساعت خوراک دریافت می کنیم و روزانه میان 400 تا 500 تن خوراک از طریق خط لوله اتیلن غرب وارد پتروشیمی ایلام می شود.

وی با بیان این که این پتروشیمی در صورت دریافت 23 تن خوراک در هر ساعت می توانداز تولید مطلوبی برخوردار باشد گفت: متاسفانه کمبود خوراک و تولید نشدن مستمر سبب ایجاد مشکلات گوناگونی از جمله استهلاک دستگاهها و تجهیزات نصب شده می شود.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام تصریح کرد: در صورت دریافت خوراک بیشتر آمادگی داریم با تمام ظرفیت به تولید بپردازیم.

وی ادامه داد: افزون بر عرضه  پلی اتیلن سنگین تزریقی در بورس کالا برای مصرف داخلی این مجتمع مجوز صادرات 30هزار تن تا پایان سال را نیزداریم که امید است با تداوم دریافت خوراک بتوانیم صادرات نیز داشته باشیم.

 به گزارش شانا فاز نخست مجتمع پتروشیمی ایلام آبانماه گذشته در مدار تولید قرار گرفته و فعالیت خود را آغاز کرد و واحد الفین این پروژه به دلیل تامین نشدن منابع مالی مورد نیاز از برنامه عقب است و میزان پیشرفت آن به حدود 50  درصد رسیده است.

پتروشیمی ایلام ظرفیت دریافت ٤٠ تن اتیلن را در ساعت  دارد و  اکنون با حدود نیمی ازظرفیت تولید در حال فعالیت است.

برپایه این گزارش، این مجتمع پتروشیمی با هدف تولید محصولات استراتژیک پتروشیمیایی ساخته شده و از جمله سالانه ١٢٠ هزار تن پروپیلن و ١٤٠ هزار تن بنزین پیرولیز و ٨٥ هزار تن برشهای چهار کربنه تولید خواهد کرد.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام چندی پیش به خبرنگار شانا گفته بود: فاز دوم پتروشیمی ایلام، همان الفین سیزدهم است که با ظرفیت ٤٦٠ هزار تن اتیلن در سال، در صورت تامین منابع مالی تا کمتر از دو سال ساخته خواهد شد.

کمری افزوده بود: واحد اس. آر. یو  فاز دوم پتروشیمی ایلام می تواند سالانه ٧٠٠ هزارتن ال. پی.جی و میعانات گازی را گوگردزدایی کند.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام افزوده بود: با بهره برداری از هر ٢ فاز این مجتمع تولیدی، سالانه حدود یک میلیون تن محصول تولید خواهد شد و برای ٧٠٠ نفز اشتغال زایی مستقیم را به همراه خواهد داشت.

کمری ادامه داده بود: با راه اندازی این طرح و تولید اتیلن، توان تزریق به خط لوله اتیلن غرب را نیز خواهیم داشت و ١٦٠ هزار تن اتیلن مازاد به این خط تزریق خواهد شد.

کد خبر 212733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =