تشکیل کارگروه بررسی مسائل توسعه میدانهای مشترک ایران و عراق

شانا _ گروه بین الملل: سفارت ایران در بغداد از تشکیل یک کارگروه ویژه برای حل و فصل مسائل مربوط به توسعه میدانهای مشترک ایران و عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اصوات العراق از بغداد، حسن دانایی فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در بیانیه ای با تاکید بر وجود درک مشترک میان تهران و بغداد، اعلام کرد: این کارگروه ویژه درباره مسائل و مشکلات کنونی بحث و بررسی می کند.

وی افزود: وجود اختلاف نظر میان ایران و عراق در این زمینه  با 1400 کیلومتر مرز مشترک طبیعی است.

حفاری آخرین حلقه چاه از مجموع حلقه چاههای پیش بینی شده در فاز اول توسعه میدان یادآوران در دست اقدام است و به این ترتیب عملیات حفاری ٥٥ حلقه چاه تولیدی و توصیفی این میدان مشترک در آینده ای نزدیک نهایی می شود.

هم اکنون دکل شماره ٢٠٩ شرکت سینوپک در حال حفاری چاه ارزیابی app ٢ در میدان نفتی یادآوران است و با پایان حفاری این چاه، عملیات حفاری ٥٥ حلقه چاه در فاز نخست توسعه این میدان مشترک پایان می یابد.

پیش از این نیز عبدالرضا حاجی حسین نژاد، مدیرعامل شرکت متن در گفت و گو با شانا از برنامه این شرکت برای افزایش تولید میدان یادآوران به ٥٠ هزار بشکه در روز تا پایان سال ٩٢ خبر داده بود.

بر اساس برنامه، تولید زودهنگام از میدان نفتی یادآوران در مردادماه سال ١٣٩١ با حفر هشت حلقه چاه و ایجاد تاسیسات جنبی انجام شد. هم اکنون روزانه ٢٥ هزار بشکه نفت از این میدان استحصال می شود.

براساس اعلام شرکت متن، پروژه تولید نهایی فاز یک طرح توسعه میدان یادآوران با ظرفیت ٨٥ هزار بشکه در روز در نیمه دوم سال ١٣٩٣ تحقق می یابد، همچنین با اجرای مرحله نخست فاز دوم افزایش تولید از این میدان از ٨٥ هزار به ١٣٥ هزار بشکه و در مرحله نهایی این فاز از ١٣٥ هزار به ١٨٠ هزار بشکه می رسد.

برداشت نفت از میدان مشترک یادآوران از لایه های سروک و فهلیان انجام می شود و در مرحله نخست برای برداشت نفت از لایه فهلیان برنامه ریزی شده است.


کد خبر 212763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =