وجود نیروهای با تجربه در بدنه صنعت پتروشیمی از مزیتهای اصلی این صنعت است

ماهشهر _ شانا _ گروه نفت: معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: وجود نیروهای مجرب و متخصص در بدنه صنعت پتروشیمی از مزیتهای اصلی این صنعت است.

به گزارش خبرنگار شانا محمد حسن پیوندی در ششمین گردهمایی روسای روابط عمومی های صنعت نفت با اشاره به توان و قابلیتهای کشور در تامین مواد اولیه خوراک واحدهای پتروشیمی، مرزهای وسیع دریایی  و نیروی انسانی کارآمد، افزود: با اتکا به این منابع و مزیتها قادر خواهیم بود جایگاه نخست صنعت پتروشیمی را در منطقه به خود اختصاص دهیم.

وی با بیان این که صنایع پتروشیمی از سود آورترین صنایع در کشور هستند و سرمایه گذاری در این صنعت ارزش افزوده بالایی دارد، اظهار کرد: گرچه ایران کشوری کم آب است اما می توانیم با استفاده از آبهای خلیج فارس و دریای عمان، از این منابع عظیم آب استفاده کنیم و صنعت پتروشیمی را در طول سواحل جنوبی کشور توسعه دهیم .

پیوندی لزوم توسعه صنایع پتروشیمی و واحدهای پایین دستی مرتبط با این صنعت را مورد تاکید قرار داد و خواستار همکاری بیشتر بانکها در زمینه تخصیص تسهیلات برای سرمایه گذاری در این بخش شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی یکی از مهمترین برنامه های توسعه این بخش را توجه به توسعه صنایع پایین دستی عنوان کرد و گفت: با توجه به این که استفاده از پروپیلن و اتان در صنایع پایین دستی زیاد است در برنامه ریزی آتی، محور توسعه واحدهای پایین دستی پتروشیمی این صنعت است.

وی از روابط عمومی های صنعت نفت خواست تا نسبت به معرفی واحدهای پتروشیمی و نقش و اهمیت این واحدها از نظر اقتصادی و ارزش افزوده کمک کنند. 

ششمین گردهمایی سراسری روسای روابط عمومی صنعت نفت کشور روز چهارشنبه (٣٠ بهمن ماه ) به میزبانی مجتمع پتروشیمی بندر امام و با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بندر ماهشهر برگزار شد.   

کد خبر 212783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =