مدل جذاب قراردادهای نفتی به لغو تحریم ها علیه ایران کمک می کند

شانا _ گروه نفت: وزیر نفت گفت: جذاب شدن قراردادهای نفتی، به بازگشت شرکتهای بین المللی کمک می کند.

بیژن زنگنه صبح امروز (شنبه سوم اسفند) در حاشیه همایش هم اندیشی مدل جدید قراردادهای نفتی در پاسخ به خبرنگار شانا در باره بازگشت شرکتهای معتبر بین المللی به ایران با اصلاح قراردادهای بیع متقابل گفت: اگرچه بازگشت شرکت های بزرگ منوط به برداشتن کامل تحریم و بازگشت حقوقی آنهاست، اما جذاب شدن قراردادهای نفتی به بازگشت آنها بسیار کمک می کند.

وی درباره حضور شرکتهای آمریکایی در پروژه های نفتی ایران گفت: ما از حضور همه شرکتهای بین المللی برای توسعه میدان های نفت و گاز و افزایش ظرفیتها از جمله شرکتهای آمریکایی استقبال می کنیم..

وزیر نفت درباره اقتصاد مقاومتی نیز گفت: تحریم ها رفتنی است اما چه باشد و چه نباشد ما وظیفه خودمان می دانیم برای صیانت از میدان های نفت و افزایش ظرفیت ها اقدام کنیم.

زنگنه با اشاره به این که زنجیره تولید نفت و گاز در کشور باید تکمیل شود، گفت: هدف ما تنها خام فروشی نیست و امیدواریم به یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان فرآورده ها در جهان تبدیل شویم.

وی درباره افزایش صادرات گاز به ترکیه هم گفت: ترک ها خواهان کاهش قیمت گاز هستند در حالی که ایران این موضوع را تنها در صورتی محقق می داند که ترکیه میزان واردات گاز را از ایران افزایش دهد.

وزیر نفت در باره قراردادهایی که در دولت گذشته منعقد شد و پیمانکاران آن به تعهدات خود عمل نکردند، افزود: طبق قرارداد با این شرکتها برخورد می شود ضمن اینکه به مصلحت پروژه نیز توجه می شود.

کد خبر 212805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =