گاز فاز 12 پارس جنوبی هفته آینده به خط لوله سراسری تزریق می شود

شانا_گروه نفت: مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: گاز شیرین تولیدی بزرگترین فاز میدان پارس جنوبی هفته آینده به خط لوله سراسری تزریق می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، رکن الدین جوادی ظهر امروز (شنبه سوم اسفند) در حاشیه همایش هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت ایران، از ورود گاز ترش سکوی A فاز 12 پارس جنوبی به پالایشگاه این فاز خبر داد و گفت: هم اکنون مراحل راه اندازی واحد (ترین) یک این فاز با گاز ترش در حال انجام است و هفته آینده گاز شیرین فاز 12 به خط لوله سراسری گاز تزریق می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ پیمانکاری در پروژه های مورد قراردادد با صنعت نفت، طلبی از این صنعت ندارد، اظهار کرد: سیاست کنونی شرکت ملی نفت ایران، پرداخت حقوق پیمانکاران با هدف فعال کردن و توسعه هرچه زودتر پروژه هاست.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران درباره احتمال «خلع ید» پیمانکاران غیرفعال چینی در پروژه های نفتی و گاز ایران گفت: تمام پروژه ها اگر ساز و کارهای موجود و پیش بینی شده در قراردادهای نفتی را رعایت نکند، به طور حتم ایران به دنبال شرکت جایگزین خواهد بود.

جوادی با بیان این که وظیفه شرکت ملی نفت ایران رفع موانع برای تسریع در اجرای پروژه ها است، افزود: اصلاح قراردادهای صنعت نفت با همین سیاست اجرا می شود.

وی افزود: بعد از نهایی شدن قراردادهای جدید صنعت نفت، تمام قراردادهای داخلی و خارجی بر اساس مدل جدید منعقد خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که برای توسعه صنعت نفت و گاز، ایران منتظر هیچ شرکت خارجی نخواهیم ماند، گفت: حضور این شرکت ها در ایران پس از لغو تحریم ها، تنها به تسریع پروژه کمک خواهد کرد.

جوادی درباره آخرین وضعیت پرونده کرسنت و قرارداد صادرات گاز به امارات نیز تصریح کرد: هم اکنون وزیر نفت تیم کارشناسی را مسئول این پروژه کرده است.

کد خبر 212824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =