ظرفیت صادرات گاز ایران افزایش می یابد

شانا _ گروه نفت: ایران در سال 2014 از یک ظرفیت مناسب برای صادرات گاز برخوردار خواهد بود و امیدوار است بازارهای صادراتی جدیدی را در اختیار داشته باشد.

به گزارش شانا، معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت در هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت اظهار کرد: سرمایه گذاران در صنعت نفت ایران از حمایت وزارت نفت برخوردار بوده و آماده همکاری با علاقمندان هستیم.

منصور معظمی با اشاره به این که صنعت نفت ایران وارد یک دوران جدید شده و با این تغییر رویکرد توسعه صنعت نفت را بر عهده گرفته است، افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار باید تمام عوامل در کنار هم قرار گیرند.

معظمی با بیان این که اقتصاد جهان در حال تحول است و قدرتهای اقتصادی نوظهور تغییرات زیادی را در دنیا پدید آورده اند، گفت: امروز کشورهای عضو گروه بریکس از نظر رشد اقتصادی و توان توسعه معادلات اقتصادی را دچار تغییر کرده اند.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت ادامه داد: از سال 2013 تا سال 2035 سالیانه 3700 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش گاز در جهان انجام می شود که سهم خاورمیانه 500 میلیارد دلار است و در بخش نفت در همین مدت 9400 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام خواهد شد که سهم خاورمیانه 870 میلیارد دلار است.

وی تصریح کرد: با توجه به این سرمایه گذاری ها ایران باید با برنامه ریزی سهم خود را در سرمایه گذاری های جدید در صنعت نفت و گاز افزایش دهد.

معظمی ادامه داد: در سیاستهای جدید وزارت نفت و دولت تدبیر و امید افزایش ظرفیت تولید و صادرات نفت و افزایش ظرفیت پالایشی کشور و نیز توسعه صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: امسال متاسفانه در نتیجه انجام نشدن سرمایه گذاری دولت در سال های گذشته، وضع گاز کشور در بدترین و شکننده ترین شرایط قرار داشت و تراز گاز حدود 120 تا 140 میلیون مترمکعب منفی بوده و صنایع مجبور شدند از سوخت مایع استفاده کنند.

کد خبر 212856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =