گازپروم میدان جدید نفتی بزرگی در آبهای ساخالین کشف کرد

شانا _ گروه بین الملل: شرکت گازپروم روسیه در یکی از بزرگترین میدانهای گازی خود موفق به کشف نفت شد و امیدوار است بتواند این نفت را روانه بازارهای آسیایی کند.

به گزارش پایگاه خبری پرایم، بر اساس گزارشهای منابع نزدیک به شرکت گازپروم، این شرکت روسی در میدان یوژنو کیرینسکویه از پروژه ساخالین 3، موفق به کشف 464 میلیون تن نفت خام شده است.

این کشف می تواند بزرگترین کشف نفتی روسیه در سالهای اخیر باشد.

منابع نزدیک به گازپروم گفتند: این اطلاعات به نظر موثق می رسد زیرا منطقه مورد نظر ساختارهای نفتی زیادی دارد.

بر اساس اطلاعات دولتی روسیه، بزرگترین ذخیره نفتی کشف شده در روسیه در سال 2013، نزدیک به 12 میلیون تن نفت خام در خود جای داده بود.

در همین حال، میدان گازی یوژنو کیرینسکویه ممکن است به بزرگترین منبع نفتی این کشور در منطقه نفتی ساخالین بدل شود.

والری نستروف، تحلیلگر اسبربنک، گفت: این کشف بسیار بزرگ است و گازپروم اکنون باید برنامه توسعه این میدان را تغییر دهد زیرا این میدان تا پیش از این یک میدان گازی قلمداد می شد.

وی افزود از آنجاکه نفت کالای روان تری در مقایسه با گاز است، و همچنین میدان نفتی یوژنو کیرینسکویه در مکان بسیار مناسبی برای صادرات به بازارهای آسیایی قرار دارد، تولید نفت خام در این میدان برای گازپروم اهمیت بیشتری پیدا می کند.

شرکت گازپروم در نظر دارد استخراج از میدان گازی یوژنو کیرینسکویه را در سال 2019 میلادی آغاز کند و امیدوار است تا سالهای 2023 و24 میلادی به اوج تولید در این میدان یعنی به سطح 16 میلیارد متر مکعب برسد.

هم اکنون شرکت گازپروم دو میدان به نامهای کیرینسکویه و  مینجینسکویه را با مقدار ذخایر اثبات شده به ترتیب 162 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب و 20 میلیارد متر مکعب در اختیار دارد.

گازپروم ارزیابی سطح ذخایر خود را که پیش از این 563 میلیارد و 900 میلیون متر مکعب بود، به تازگی به 682 میلیارد متر مکعب افزایش داده است.

کد خبر 212887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =