6 میزگرد تخصصی هم اندیشی در نظام جدید قراردادهای صنعت نفت برگزار شد

شانا _ گروه نفت: 6 میزگرد تخصصی هم اندیشی در نظام جدید قراردادهای صنعت نفت باحضور مدیران ارشد صنعت نفت و فعالان بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، پیش از ظهریکشنبه، 4 اسفندماه میزگردی با عنوان قراردادهای جدید نفتی و قرارداد برد-برد و حداکثرسازی منافع ملی به ریاست مهدی عسلی برگزار شد و طی آن، ضرورت جذابیت قراردادها برای طرفهای بین المللی، بالابردن ضریب بازیافت، توجه به تعامل نیروهای ایرانی و کادرهای حرفه ای خارجی و بکارگیری روشهای کارآمد در توسعه میادین مرزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دومین میزگرد با عنوان قراردادهای جدید نفتی و حمایت از شرکتهای ایرانی با ریاست علی وکیلی برگزار شد و در آن، ضرورت ایجاد کنسرسیومهای توانمند در ایران و ریسک پذیری این شرکتها در فعالیتهای بالادستی صنعت نفت، همچنین لزوم نهادسازی در شرکتهای ایرانی و سرمایه گذاری برای توسعه نیروی متخصص در بخش نفت و گاز، حضور شرکتهای ایرانی در فعالیتهای بهره برداری میدانهای نفتی و بهره برداری تاسیسات دریایی و خشکی مورد تاکید واقع شد.

در سومین میزگرد با عنوان قراردادهای جدید نفتی و میادین مشترک، میادین پیچیده و تولید صیانتی که به ریاست محمدعلی عمادی برگزار شد، به مواردی مانند حداکثرسازی تولید در طول میدان، افزایش ضریب بازیافت، نحوه مشارکت و تعامل شرکت ملی نفت ایران و شرکتهای تابعه با شرکتهای بین المللی و اهمیت تولید صیانتی بویژه از منظر شرکت ملی نفت ایران اشاره شد.

به گزارش شانا، در چهارمین میزگرد تخصصی این هم اندیشی، مشکلات قراردادهای موجود اعم از EPC  و بای بک بررسی شد و تاخیر در اجرای طرحهای افزایش برداشت و آثار جبران ناپذیر آن مورد بحث قرار گرفت. این میزگرد به ریاست حسن شکرالله زاده بهبهانی برگزار شد.

میزگرد دیگری نیز با عنوان قراردادهای جدید نفتی و جذابیتهای مدل جدید قراردادی برای سرمایه گذاران داخلی و ایرانیان خارج از کشور با ریاست حسین ایرانمنش برگزار شد و نحوه مشارکت نهادهای مالی و بانکها در مدلهای جدید قراردادی و تغییرات لازم در فضای کسب و کار جهت سرمایه گذاری داخلی در زمینه بالادستی و نحوه هدایت یارانه های حوزه انرژی و اختصاص منابع صندوق توسعه ملی به طرحهای بالادستی بخش نفت مورد بررسی قرار گرفت.

آخرین میزگرد این هم اندیشی که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد، میزگرد قراردادهای جدید نفتی و تجهیز منابع مالی به ریاست علی کاردر بود که طی آن مباحث مربوط به سرمایه گذاری و تامین مالی بررسی شد.

گفتنی است: هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت، از صبح سوم اسفندماه در سالن همایشهای صدا و سیما آغاز به کار کرد و عصر دیروز پایان یافت.
کد خبر 212902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =