ضرورت مقررات زدایی و چابک سازی قوانین در قراردادهای جدید نفتی

شانا_ گروه نفت: مجری یکی از قراردادهای نسل سوم نفتی (OPEN CAPEX)، زمانبر شدن پروژه را مهمترین مانع پیشرفت اجرای طرحها عنوان کرد و گفت: مقررات زدایی و چابک سازی قوانین به منظور به ثمر رساندن پروژه در مدت زمان تعیین شده ضروری است.

کرامت الله بهبهانی مجری طرح توسعه میدان مشترک آزادگان شمالی در حاشیه میزگرد "قراردادهای جدید نفتی و فرایند تصمیم گیری، چابک سازی، مقررات زدایی و بهبود بوروکراسی ستادی" که در دومین روز از هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت برگزار شد، در گفتگو با شانا اظهار داشت: یکی از مشکلات طرحهای اقماری، بحث تحصیل اراضی است که بعضا بخش عمده ای از هزینه و توان پروژه را به خود اختصاص می دهد.

وی با تاکید بر اینکه مقررات زدایی و کاهش بوروکراسی های اداری به منظور تسریع روند پروژه ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق اکتشافی، شرکت ملی نفت ایران باید تامین انتظارات اهالی بومی این مناطق را نیز مدنظر داشته باشد.

بهبهانی گفت: نمونه ای از فعالیتهای زمانبر در پروژه ها، اخذ مجوز محیط زیستی در میدان آزادگان شمالی پس از گذشت 304 روز بود و در پروژه ها از این دست تاخیرها مکررا دیده می شود.

مجری طرح آزادگان شمالی، حفظ مالکیت را به عنوان مهم ترین اصل در تدوین قراردادهای نفتی مورد تاکید قرار داد و افزود: دسترسی به قراردادی که برای طرفین به صورت برد-برد باشد، ایده آل است اما باید وزن برد شرکت ملی نفت ایران با وزن برد طرف قرارداد مقایسه و سنجیده شود تا منافع کشور در قراردادهای نسل چهارم نیز به خوبی تامین شود.

گفتنی است: هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت، صبح دیروز (سوم اسفندماه) در سالن همایش های صدا و سیما آغاز به کار کرد و عصر امروز نیز پایان می یابد.

کد خبر 212913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =