تغییرات بهای نفت در پرداخت های پیمانکار اعمال می شود

عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی گفت: در قراردادهای جدید صنعت نفت، تغییرات بهای نفت در میزان پرداختها به پیمانکار موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شانا، مهدی میرمعزی در میزگرد "قراردادهای جدید نفتی و فرایند تصمیم گیری، چابک سازی، مقررات زدایی و بهبود بوروکراسی ستادی" که در دومین روز از هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: قراردادهای جدید، تفاوت زیادی با قراردادهای مشارکت در تولید دارد، اما برای تاثیرگذاری تغییرات بهای نفت در میزان پرداختها به پیمانکار، برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت مقررات زدایی و چابک سازی قوانین به منظور تسریع در روند توسعه و تولید از میادین گفت: در هر قرارداد دو نگاه حاکم است که یک نگاه، از زمان مذاکرات تا انعقاد قرارداد و نگاه دوم، دربرگیرنده مرحله بعد از قرارداد است.

به گفته میرمعزی، در مرحله نخست  همه تلاش باید برای حرکت به سمت قراردادی برد-برد متمرکز شود و در مرحله دوم، همکاری و مشارکت اصل اساسی در کار است.

وی با اشاره به انعطاف پذیری بیشتر شرح کار در قراردادهای جدید صنعت نفت ادامه داد: همچنین یکپارچگی واگذاری اکتشاف، توسعه و تولید به پیمانکار، مزیت این نوع قراردادهاست که منجر به نزدیک شدن قراردادهای ما به سطح قراردادهای بین المللی می شود.

میرمعزی تاکید کرد: لازم است گروهی به عنوان هسته مرکزی در هر قرارداد تعریف و مشغول به کار شوند و مسئولیت بررسی های فنی، مالی، حقوقی و... را در اختیار داشته باشند و تا پایان قرارداد نیز به عنوان هسته مرکزی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: باید سیستم مدونی برای پرهیز از بوروکراسی های زاید در دستور کار قرار گیرد زیرا با توجه به تغییرات مداوم شرح کار، انتظار مداوم برای تصویب تغییرات در نهادهای متولی، به زمانبر شدن بیش از حد پروژه ها می انجامد.

گفتنی است: هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت، صبح سوم اسفندماه  در سالن همایشهای صدا و سیما آغاز به کار کرد و عصر یکشنبه پایان یافت.

 

کد خبر 212920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =