۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۲
  • کد خبر: 212926
صنعت نفت باید به توان شرکتهای داخلی اعتماد کند

شانا_ گروه نفت: مدیر بخش نفت و گاز شرکت مپنا تاکید کرد: اگرچه بازنگری قراردادهای نفتی ایران در شرایط کنونی ضروری است اما ضروری تر از آن، اعتماد به شرکتهای بزرگ شناخته شده در کشور است.

به گزارش خبرنگار شانا، وحید معیر در پنل "نقش پذیری شرکتهای ایرانی در کنار شرکتهای بین المللی" که در دومین روز از هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت برگزار شد، گفت: شرکت مپنا 18 سال پیش در سایه تحریمهای بین المللی و اعتماد مسئولان وقت وزارت نیرو تشکیل شد و این شرکت هم اکنون جایگزین شرکتهای بزرگ مانند زیمنس در مدیریت و اجرای پروژه های نیروگاهی شده است.

معیر با اشاره به بلوغ شرکتهای ایرانی گفت: بسیاری از شرکتهای داخلی مانند مپنا با تکیه بر اعتماد و اطمینان مسئولان کشور تشکیل شده اند.

وی به سهم 51 درصدی استفاده از دانش و توان داخلی در پروژه های صنعت نفت بر اساس تکلیف قانونی اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نبود ساختارهای لازم و الزامات قراردادی طی سالهای گذشته، این قانون به صورت کامل اجرایی نشده است.

مدیر بخش نفت و گاز شرکت مپنا خاطرنشان کرد: بر اساس قراردادهای قدیمی صنعت نفت، پیمانکاران الزامی برای انتقال فناوری نداشتند و این چالش با تشدید تحریمهای بین المللی علیه کشورمان بیشتر نمایان شد.  

وی شرکتهای مپنا، پتروپارس، پتروایران، ایزوایکو و مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران را از جمله شرکتهایی دانست که با اعتماد و اطمینان مسئولان صنعت نفت تشکیل شده و قوت گرفته اند.

گفتنی است: هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت از روز سوم اسفندماه در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد و عصر یکشنبه پایان یافت.

 

 

کد خبر 212926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =