بازنگری قراردادهای نفتی، فرصتی برای به فعل درآوردن ظرفیتهای داخلی است

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت پتروایران گفت: اگر قراردادهای صنعت نفت با نگاه تقویت توان داخلی بازنگری شود، فرصت برای به فعل درآوردن ظرفیتهای بالقوه به دست آمده در شرکتهای داخلی طی سالهای گذشته فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، رهام قاسمی عصر روز یکشنبه، 4 اسفندماه  در پانل "نقش پذیری شرکتهای ایرانی در کنار شرکتهای بین المللی" در همایش هم اندیشی نظام جدید قراردادهای نفتی صنعت نفت با اشاره به سیر تحولات قراردادهای نفتی ایران در یک قرن گذشته تصریح کرد: در این مدت تحولات قراردادی به حدی سریع بود که متاسفانه ساختار سازمانی مناسب در صنعت نفت ایران در این زمینه ایجاد نشد.

وی استقبال نکردن شرکتهای نفتی خارجی را به دلیل ریسک سرمایه گذاری بالا در میدانهای نفتی ایران و جاذبه های موجود در کشورهای همسایه  از مهمترین چالشهای قراردادهای بیع متقابل دانست و گفت: جبران نشدن ریسکها، تعهدات سنگین تولیدی، زمان تحویل پروژه ها، نگرش کارفرمایان مبنی بر دخالت در کار پیمانکاران و انعطاف ناپذیری قراردادهای نفتی از دیگر چالشهای موجود در قراردادهای کنونی صنعت نفت است.

 مدیرعامل شرکت پتروایران، کاهش بوروکراسی اداری در صنعت نفت، تدوین و پیاده سازی سیستم برد – برد، افزایش اختیارات اجرایی پیمانکاران در طرحهای توسعه ای صنعت نفت، حل مشکل تضمینهای بیمه ای، هدایت راهبردی شرکت ملی نفت ایران در زمینه انتقال هدفمند فناوری و مشارکت شرکتهای ایرانی را در طرحها  از جمله پیشنهادهای خود برای افزایش نقش پذیری شرکتهای ایرانی در کنار شرکتهای خارجی اعلام کرد.

گفتنی است: هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت از روز سوم اسفندماه در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد و عصر یکشنبه پایان یافت.

 

 

کد خبر 212927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =